شاخصه‌های انتخاب رئیس جمهور چیست؟

درحالی‌که تنها پنج روز به بزرگ‌ترین رقابت سیاسی کشور باقی‌مانده است، نظرات ائمه جمعه شهر کرمان را گردآوری کرده‌ایم تا با شاخص‌های انتخاب بیشتر آشنا شوید. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» پنج روز دیگر تا بزرگ‌ترین ماراتن سیاسی کشور باقی مانده است، از خیلی وقت پیش برخی چهره‌های سیاسی به جنب‌وجوش افتاده و […]


درحالی‌که تنها پنج روز به بزرگ‌ترین رقابت سیاسی کشور باقی‌مانده است، نظرات ائمه جمعه شهر کرمان را گردآوری کرده‌ایم تا با شاخص‌های انتخاب بیشتر آشنا شوید.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» پنج روز دیگر تا بزرگ‌ترین ماراتن سیاسی کشور باقی مانده است، از خیلی وقت پیش برخی چهره‌های سیاسی به جنب‌وجوش افتاده و برخی نیز به تازگی تلاش‌ها را آغاز کرده‌اند تا در میدان انتخابات از رقبای خود عقب نمانند بازار مناظرات داغ است و هر روز بر این هیجانات افزوده می‌شود و اینکه دقیقا کدام نامزد ریاست جمهوری اصلح است و می‌تواند سکان دولت چهاردهم را به‌دست بگیرد، ابهامات زیادی وجود دارد.

برخی با تقوا هستند و برخی هم بی‌اخلاقی می‌کنند برخی مردم را مخاطب توهینات خود قرار می‌دهند و برخی با وعده سهامدار مردم اقتصاد را زیرورو می‌کنند اما هنوز هم برای شناخت اصلاح نتیجه قطعی شکل نگرفته است اما امامان جمعه شهر کرمان ضمن برشمردن شاخص‌های یک فرد اصلح بر مشارکت و حضور حداکثری مردم استان تأکید کرده‌اند.
 

هرچه مشارکت بالاتر باشد دولت قوی‌تری شکل می‌گیرد


حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی انتخابات را مهم‌ترین واقعه سیاسی کشور عنوان کرد و گفت: هرچه مشارکت بالاتر باشد دولت قوی‌تری شکل می‌گیرد و توان جمهوری اسلامی نیز در صحنه بین‌اللملی فزونی میابد بنابراین نامزدی که اکثریت آرا را به دست آورد رئیس جمهور کشور خواهد شد و آنچه مصلحت مردم است، رقم بخورد.

علیدادی سلیمانی برخی ویژگی‌های یک فرد اصلح را برشمرد و گفت: امروز به رئیس‌جمهوری قوی، عملیاتی، تراز، مطیع ولایت، شیفته خدمت به مردم و یک انسان آزموده نیاز داریم تا راه رئیس‌جمهور شهید را در نهضت خدمت‌رسانی ادامه دهد و مردم نیز باید انتخاب اصلح داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این شرایط حساس کشور چهره‌ای را باید انتخاب کنیم که به اهداف نظام، ارزش‌های دینی، توانمندی در اجرا و شجاعت در مدیریت نزدیک باشد و کسی که کارنامه روشن داشته باشد را باید بر مسند قدرت اجرایی کشور نشاند.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: مشارکت بالا پیام‌های روشنی به دشمن دارد، او از بدو پیروزی انقلاب تا امروز همواره سعی داشته مردم را از نظام جدا کند، بنابراین این مشارکت می‌تواند اعلام یک بیعت با نظام و ایستادگی مردم را نشان دهد.
 

مردم ملاک انتخاب اشخاص و مشروعیت دادن به دولت‌ها هستند


حجت الاسلام  محمد صباحی خطب جمعه و جانشین امام جمعه کرمان نیز در خصوص  انتخابات پیش‌رو گفت: به دنبال شهادت رئیس‌جمهور مردمی مخلص و پر تلاش، انتخابات زودهنگامی پیش آمد و رهبری هم دستور دادند سر موعد باید انتخابات برگزار شود. 

وی با بیان اینکه دستاورد مهم انقلاب انتخابات بوده است،  افزود: این انقلاب حاکمیت مردم را در همه سطوح به رسمیت شناخته است، از نظر نظام ما جمهوری اسلامی در همه جوانب از انتخاب رهبر گرفته تا رئیس‌جمهور و .. نظر مردم را ملاک می‌داند.

خطیب جمعه کرمان اذعان کرد: در همه ابعاد اداره کشور باید این‌مسئله  که مردم ولی نعمتند، باشد،  نظام‌سازی دشوارترین کاری بود که در زمان رهبری انجام شد و انتخابات مهم‌ترین رکن این نظام قرار گرفت. 

حجت‌الاسلام صباحی گفت: رهبری گفتند؛ به مردم، انتخاب مردم و منتخب مردم باید احترام گذاشته شود و از وی دفاع کردند، در انتخابات هر چه مشارکت و حضور مردم بیشتر باشد بهتر است زیرا  با حضور مردم پایداری نظام را مستحکم می‌کنیم و عزت کشود را به دشمنان تفهیم می‌کنیم.
 

اجماع نامزدها و کناره‌گیری به نفع یکی انتخاب را برای مردم آسان می‌کند


آیت‌الله محمد شیخ بهائی نیز در خصوص انتخاب زودهنگام رئیس دولت چهاردهم عنوان کرد: ما در معرض امتحان بزرگ الهی در انتخابات هستیم و باید کسی را هم‌تراز شهید رئیسی انتخاب و مراقبت کنیم، غرب‌گرایان و کسانی که دنیای غرب در نظرشان عظیم جلوه کرده و برای پیشرفت کشور جز حل مشکل با استعمارگران، راهکار دیگری بلد نیستند، قصه را به سابق برنگردانند.
 
وی گفت: ما مشکلات فراوان داریم اما شهید رئیسی به ما یاد داد که این مشکلات را با همفکری، همیاری، تلاش شبانه‌روزی، دقت و با انجام وظیفه قانونی خودمان می‌توانیم برطرف کنیم و نیازی نداریم که برای حل مشکلات به روزهای تلخ مذاکرات برگردیم.

حجت‌الاسلام شیخ‌بهایی هشدار داد و گفت: باید مراقب باشیم زیرا بوی خطر به مشام می‌رسد و تنها راهش بالا بردن سطح مشارکت عمومی، جهاد تبیین، پاسخ به شبهات و اتحاد و وحدت هست؛ و نباید به نامزد خاصی تکیه کنیم که تفرق آرا خطر بازگشت به جریان سابق را دارد.
 
امام جمعه موقت کرمان و نماینده مردم کرمان در خبرگان رهبری خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه همه نامزدهای جریان انقلاب قابلیت‌های لازم را برای این پست دارا هستند، اما باید در بین این‌ها آن کسی که دارای بیش‌ترین سطح امتیاز است را انتخاب کنیم و البته که چه‌ خوب است که خود نامزدها با اجماع و کنار رفتن به نفع یک‌دیگر راه انتخاب را برای مردم آسان کنند.

مشارکت می‌تواند اعلام یک بیعت جدید با نظام باشد

حجت‌الاسلام محمد عرب‌پور نیز در ادامه  روشنگری و تبلیغ را در جهت مشارکت بالا دارای اهمیت ویژه برشمرد و گفت: البته که نامزدها نباید یکدیگر را تخریب کنند، کارهای ما باید با اصول شرع هم ه‌مخوانی داشته باشد و نباید فکر کنیم با هر وسیله‌ای می‌شود به هدف برسیم.

خطیب جمعه کرمان مشارکت و تلاش برای افزایش آن را در اولویت این شورا دانست و افزود: مشارکت بالا پیام‌های روشنی به دشمن دارد، او از بدو پیروزی انقلاب تا امروز همواره سعی داشته مردم را از نظام جدا کند، بنابراین این مشارکت می‌تواند اعلام یک بیعت با نظام و ایستادگی مردم را نشان دهد.

حجت‌الاسلام عرب‌پور روشنگری و تبلیغ را در جهت مشارکت بالا دارای اهمیت برشمرد و بیان کرد: البته نباید یکدیگر را تخریب کرد، کارهای ما باید با اصول شرع همخوانی داشته باشد و نباید فکر کنیم با هر وسیله‌ای به هدف برسیم.

انتهای خبر/ طهماسبی


شاخصه‌های انتخاب رئیس جمهور چیست؟

منبع:آرمـان
? شاخصه‌های انتخاب رئیس جمهور چیست؟