سیل کرمان تاکنون بدون تلفات جانی/پای کار مردم هستیم

فت فتو/کرمان به گفته استاندار کرمان، خط قرمزش، جان مردم است و خوشبختانه استان کرمان تا کنون تلفات جانی در حوادث سیلاب چند روز اخیر نداشته است و خسارات مالی قابل جبران است. محمدمهدی فداکار امروز ۶ مردادماه در ستاد بحران شهرستان زرند گفت: باید با برنامه ریزی و اقدامات به موقع و کارشناسی شده، […]

فت فتو/کرمان به گفته استاندار کرمان، خط قرمزش، جان مردم است و خوشبختانه استان کرمان تا کنون تلفات جانی در حوادث سیلاب چند روز اخیر نداشته است و خسارات مالی قابل جبران است.

محمدمهدی فداکار امروز ۶ مردادماه در ستاد بحران شهرستان زرند گفت: باید با برنامه ریزی و اقدامات به موقع و کارشناسی شده، قبل، حین و بعد حوادث را به خوبی مدیریت کنیم تا مردم کمتر گرفتار شوند.

استاندار کرمان بر لزوم پیگیری رفع مشکلات زیرساختی از جمله آب و برق تاکید کرد و در ادامه می افزاید: باید در اسرع وقت این مشکلات در این منطقه حل شود و در جنوب استان در شب، ترانس برقی که قطع شده بود، تعویض و برق وصل شد.

او خطاب به دستگاه و نهادهای خدمت رسان و مجری گفت: حتی الامکان نگذارید مردم دچار خسارت شوند و پای کار مردم باشید و مدیران و تیم های امداد و نجات در مناطق سیل زده حضور داشته باشند و این مهم باعث کاهش آلام مردم است.

طبق اعلام استاندار کرمان، عصر امروز در شهربابک سیل یک روستایی را در برگرفت اما خوشبختانه مردم به ارتفاعات پناه بردند اما حدود هزار و ۵۰۰ دام در این شهرستان طعمه سیل شدند.

او با انتقاد از عدم توجه برخی افراد به هشدارها، در ادامه عنوان کرد: در این حوادث مردم مظلومی که بنیه اقتصادی قوی ندارند را دریابید.

فداکار دستور داد مناطقی که آب آنها قطع شده تا زمان رفع مشکل، با تانکر به آن مناطق آبرسانی شود و مسایل بهداشتی مناطق سیل زده را مدنظر گرفته شود.

او بر لزوم آموزش به کشاورزان برای برداشتن گل و لای از پای درختانشان تاکید کرد و افزود: از ظرفیت معادن فعال در شهرستان زرند برای تکمیل تجهیزات استفاده کنید.

اقشار ساکن در مناطق سیل زده اولویت اول امدادرسانی و بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی باشند این بخش دیگر توصیه استاندار کرمان به مدیران اجرایی بود.

او با تاکید برآنکه باید روان آب ها را مدیریت و از آنها استفاده کرد، ادامه داد: مسئولین ارتباطشان را با مردم قطع نکنند و وضعیت راه ها را دائم رصد کنند.

انتهای پیام




سیل کرمان تاکنون بدون تلفات جانی/پای کار مردم هستیم

منبع: ایـسنا
? سیل کرمان تاکنون بدون تلفات جانی/پای کار مردم هستیم