سکه و طلا گران شد | اخبار کرمان

ایسنا نوشت: محمد کشتی‌آرای ضمن اشاره به نوسانات افزایشی نرخ ارز و از سوی دیگر افزایش ۴٧ دلاری قیمت جهانی طلا که افزایش قیمت سکه و طلا در بازار‌های داخلی را به دنبال داشت، تاکید کرد که این افزایش در پی تغییرات در پارامتر‌های موثر بر بهای سکه و طلا بوده است؛ چراکه حباب سکه […]


ایسنا نوشت: محمد کشتی‌آرای ضمن اشاره به نوسانات افزایشی نرخ ارز و از سوی دیگر افزایش ۴٧ دلاری قیمت جهانی طلا که افزایش قیمت سکه و طلا در بازار‌های داخلی را به دنبال داشت، تاکید کرد که این افزایش در پی تغییرات در پارامتر‌های موثر بر بهای سکه و طلا بوده است؛ چراکه حباب سکه به نسبت ابتدای هفته تغییری نداشته است.

وی در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، باتوجه به تحولات سیاسی در سطح جهان و مسائل داخلی، قیمت جهانی طلا افزایش ۴٧ دلاری را تجربه کرده و هر اونس طلا به ٢۴٣٣ دلار رسید.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، ادامه داد: از سوی دیگر نوسانات نرخ ارز در داخل به انضمام افزایش ۴٧ دلاری بهای اونس جهانی طلا سبب شد که قیمت سکه و طلا به نسبت ابتدای هفته با تغییرات افزایشی همراه باشد.

این کارشناس بازار سکه و طلا اعلام کرد: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ۵۵٠ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۴٢ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز با رشد یک میلیون تومانی بها در پایان هفته به ٣٨ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان افزایش بها داده است. در آخرین معاملات پایانی هفته، نیم سکه و ربع سکه نسبت به ابتدای هفته هر یک افزایش ٧۵٠ هزار تومانی قیمت را تجربه کرده و به ترتیب نیم سکه ٢٣ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان و ربع سکه ١۵ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٣٠٠ هزار تومان افزایش بها نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز پنجشنبه، هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شده است.

وی افزود: هر مثقال طلای ١٧ عیار با افزایش ٨۴۵ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، به ١۵ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ٢٨ عیار نیز با رشد ١٧٩ هزار تومانی، سه میلیون و ۵٧٠ هزار تومان به ازای هر گرم، مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

کشتی‌آرای در پایان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: افزایش قیمت سکه و طلا براساس پارامتر‌های موثر (افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت طلای جهانی) اتفاق افتاده و تنها هشت میلیون و ١٠٠ هزار تومان از قیمت هر سکه، حباب است. حباب سکه در این هفته تغییر چندانی نداشته و همچنان در محدوده ٨.١ میلیون تومان قرار دارد.


سکه و طلا گران شد

منبع: اصلاحات نیوز
? سکه و طلا گران شد