سود مالیات صنایع بزرگ باید به خود شهرستان برسد

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: سود مالیات صنایع بزرگ هر شهر حتماً باید به مردم شهری که عوارض آن صنعت را تحمل می‌کنند، داده شود. به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ استان کرمان دارای ظرفیت صنعتی و معدنی بسیار غنی است به‌گونه‌ای که پهناورترین استان کشور به بهشت معادن […]



نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: سود مالیات صنایع بزرگ هر شهر حتماً باید به مردم شهری که عوارض آن صنعت را تحمل می‌کنند، داده شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ استان کرمان دارای ظرفیت صنعتی و معدنی بسیار غنی است به‌گونه‌ای که پهناورترین استان کشور به بهشت معادن معروف است.

عبدالحسین همتی صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی برگزار شده بود، با تأکید بر اینکه باید برگشت مازاد مالیات استان‌ها به خود استان‌ها باشد، گفت: سال گذشته ۳۲ همت مالیات برای استان کرمان تعیین شده بود؛ اما توانست ۳۹ همت وصول کند؛ بنابراین درخواست ما این است که این بخش اضافه به خود استان برگردد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: در تبصره دو قانون بودجه، وام اشتغال تمام استان‌ها را یکسان در نظر گرفته شده است، در حالی که برخی از استان‌ها وصولی بیشتری در این زمینه داشته‌اند؛ بنابراین می‌توانیم از این موضوع برای استانی که توانسته به کشور کمک کند، استفاده کنیم تا وام اشتغال آن استان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وام اشتغال ۱۵۰ میلیون است که این عدد باید حداقل به ۵۰۰ میلیون برسد؛ چراکه با ۱۵۰ میلیون تومان در شرایط حاضر نمی‌توان اشتغال پایدار ایجاد کرد، اظهار کرد: تا جایی که امکان دارد، باید جلوی سود شرکت‌های بزرگ گرفته شود و این شرکت‌‌ها را باید مکلف کنیم که به‌سمت زنجیره اصلی حرکت کنند تا صنایع پایین دستی خود را گسترش دهند و اشتغال ایجاد کنند.

همتی خاطرنشان کرد: سود مالیات و عوارض پرونده‌های مالیاتی شرکت‌ها، معادن و صنایع بزرگ که در یک شهر قرار دارند نباید در یک شهر دیگر بررسی و استفاده شود؛ به‌عنوان مثال ما در شهرمان صنایع و معادن داریم، اما پرونده‌اش در شهر دیگر بررسی می‌شود و عوارض و مالیات به آن شهر می‌رسد، بنابراین حتماً باید سود آن به مردم شهری که این عوارض را تحمل می‌کنند داده شود.

انتهای خبر/م


سود مالیات صنایع بزرگ باید به خود شهرستان برسد

منبع:آرمـان
? سود مالیات صنایع بزرگ باید به خود شهرستان برسد