به گزارش نذیر کرمان به نقل از مانا، مؤسسه DNV با انتشار گزارشی اعلام کرد که سوخت LNG تنها سوخت جایگزین عملی موجود برای صنعت کشتیرانی است که در حال حاضر در دسترس مالکان کشتی قرار دارد، زیرا سوختهای سبز دیگر هنوز تا رسیدن به مرحله تولید انبوه فاصله دارند. حتی برای آن دسته از مالکان کشتی که […]
به گزارش نذیر کرمان به نقل از مانا، مؤسسه DNV با انتشار گزارشی اعلام کرد که سوخت LNG تنها سوخت جایگزین عملی موجود برای صنعت کشتیرانی است که در حال حاضر در دسترس مالکان کشتی قرار دارد، زیرا سوختهای سبز دیگر هنوز تا رسیدن به مرحله تولید انبوه فاصله دارند. حتی برای آن دسته از مالکان کشتی که ممکن است به سوختهای دیگری فکر کنند، سوخت LNG پیشنهاد بهتری است. به گفتۀ کارشناسان، این سوخت همچنان انرژی ایدهآل برای صنعت کشتیرانی محسوب میشود. همچنین، برای دستیابی به اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانهای در سال ۲۰۵۰ میلادی، نمیتوان سوخت LNG را نادیده گرفت.
هر روز سرمایهگذاریهای جدیدی برای سفارش ساخت کشتیهایی با سوخت LNG در سراسر دنیا انجام میشود و بر تعداد این قبیل کشتیها افزوده میشود. آمارها نشان میدهد که تعداد کشتیهای فعال با سوخت LNG از ۲۱ فروند کشتی کوچک در سال ۲۰۱۰ میلادی، به ۵۹۰ کشتی در اندازه کوچک در حال حاضر در سطح جهان افزایش یافته است و بزرگترین کشتیهای کانتینری جهان دو برابر کشتیهای کوچک سال ۲۰۱۰ میلادی فعالیت میکنند.
این گزارش نشان میدهد که با سفارش ۵۶۴ فروند کشتی کانتینری دیگر، تعداد کل کشتیهای LNG در حال بهرهبرداری تا پایان سال ۲۰۲۸ میلادی به ۱۱۵۴ فروند خواهد رسید. همچنین، ۷۷۲ کشتی حامل LNG در حال فعالیت هستند و ۳۴۱ فروند دیگر تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی سفارش داده شدهاند. این بدان معناست که بیش از ۲۰۰۰ کشتی از ۶۰۰۰۰ کشتی بزرگ جهان با سوخت LNG فعالیت میکنند.
کشتیهای دوگانهسوز LNG یکسوم سفارشهای ساخت جدید را تشکیل میدهند و ناوگان با سوخت LNG در حال کار و سفارش داده شده، ۱۴۲.۵ میلیون تُن DWT یعنی ۶ درصد از کل ۲۲۲۴ میلیون تُن DWT جهان را تشکیل میدهد. مؤسسه DNV در پایان گزارش تأکید کرد که LNG میتواند تولید گازهای گلخانهای و ذرات معلق و همچنین انتشار NOx را تا ۹۵ درصد و انتشار گازهای گلخانهای را تا ۲۳ درصد کاهش دهد.
در حال حاضر، مراکز ذخیرۀ سوخت LNG در ۱۸۵ بندر در دسترس است و ۵۰ بندر دیگر در سال آینده به آن اضافه خواهد شد. به رسمیت شناختن سوخت LNG باعث میشود این سوخت نقش مهم و بلندمدتی در کربنزدایی دریایی و آینده صنعت حملونقل داشته باشد.
منبع: نذیر کرمان ? سوخت LNG جایگزین عملی برای صنعت کشتیرانی
روزنامه اعتماد نوشت: چگونگی نمایش فیلمهای اجتماعی و جفایی که زمان اکران به این فیلمها میشود مشکلی دیرپا در سینمای ایران است و همواره از سوی سازندگان فیلمهای اجتماعی این گلایه مطرح بوده که سینماداران به فیلمهایشان سانس خوب نمیدهند، تعداد سالنهای نمایش فیلمشان کم است و از سانسهای فیلمشان به فیلمهای کمدی داده میشود. […]
نذیر کرمان | عباس عبدی در یادداشتی با عنوان «نقد اندیشه سیاسی آقای مصباح» در روزنامه اعتماد نوشت: متن اصلی ارسالی برای مطالعه و نقد، قدری طولانی و بعضا واجد نکات تکراری بود؛ البته شاگردان ایشان کوشیدهاند آن را منظم کنند و در مجموع قابل استناد است. بهویژه آنکه همه جملات نقل قول مستقیم از […]
ترکیه معافیت کامیون های ایرانی از پرداخت مالیات سوخت هنگام خروج از ایران را لغو کرد و دلیل آن را «اصل عمل متقابل» خواند. با این اقدام ترکیه، خودروهای تجاری و کامیون های ایرانی هنگام ورود به ترکیه باید به اندازه حجم باک سوخت خودرو، مالیات پرداخت کنند. این اقدام دولت ترکیه موجب سرگردانی تعداد […]
طرفداری نوشت: گزارشگر با سابقه فوتبال ایران از سهم بالای دلالها در قرادادهای بازیکنان خارجی بیکیفیت در لیگ برتر گفت. جواد خیابانی دست به افشاگری عجیبی در خصوص دلالان حاضر در لیگ برتر ایران زده است. جواد خیابانی گفت: یکی از بازیکنان خارجی که با مدیربرنامههایش بود با من صحبت کرد و از او پرسیدم […]
4 + = ده