سه هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان زیر کشت محصولات گلخانه‌ای قرار دارد | خبر کرمان

جیرفت- نذیر کرمان- رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه بیش از سه هزار هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت محصولات گلخانه‌ای قرار دارد گفت: عملیات کشت انواع محصولات جالیزی در گلخانه‌های جنوب کرمان از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده است. به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد […]



جیرفت- نذیر کرمان- رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه بیش از سه هزار هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت محصولات گلخانه‌ای قرار دارد گفت: عملیات کشت انواع محصولات جالیزی در گلخانه‌های جنوب کرمان از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده است.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، احمد احمدپور روز دوشنبه با اشاره به‌ اینکه منطقه جنوب کرمان در تولید و سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای مانند توت فرنگی، انواع فلفل و بادمجان رتبه اول سطح و تولید را در کل کشور به خود اختصاص داده است افزود: ارقام متنوع خیار سبز، فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی و توت فرنگی در فصول پاییز و زمستان در واحدهای گلخانه ای جنوب کرمان به صورت خاکی و هیدروپونیک کشت و تولید می‌شود و انتظار می‌رود از این سطح بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه ای برداشت و روانه بازارهای داخلی و مازاد تولید به بازار های خارجی صادر شود.

وی اظهار داشت: منطقه جنوب کرمان شامل هشت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب، رودبار جنوب و جازموریان است که به دلیل برخورداری از اقلیم متنوع به یکی از قطب های تولید انواع محصولات جالیزی سبزی و صیفی و توت فرنگی گلخانه ای در کشور تبدیل شده که در تامین نیازهای داخلی و بازارهای خارجی سهم به سزایی دارد.

احمدپور ادامه داد: در بین شهرستان های منطقه جنوب کرمان شهرستان جیرفت با یک هزار و ۶٠٠ هکتار و تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن بیشترین سطح و تولید محصولات گلخانه ای را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان یادآور شد: در تولید محصولات گلخانه ای اشتغالزایی بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر بهره بردار به طور مستقیم و تعداد بیش از ۲۵ هزار نفر کارگر دائم و فصلی در طول کاشت، داشت و برداشت به طور غیرمستقیم در گلخانه های منطقه جنوب کرمان مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: بیشترین تولید محصول در گلخانه های جنوب کرمان مربوط به خیار سبز گلخانه ای است.


سه هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان زیر کشت محصولات گلخانه‌ای قرار دارد

منبع: نذیر کرمان
? سه هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان زیر کشت محصولات گلخانه‌ای قرار دارد