سهم ۵ تا ۸ درصدی تعاون در اقتصاد کرمان | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان طبق اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، سهم تعاون در اقتصاد و اشتغال استان بین پنج تا هشت درصد است. مجتبی مصباح امروز ۱۸ شهریورماه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون اظهار کرد: حوزه تعاون برای ساماندهی پول‌های خرد تاسیس شده، بنابراین باید تعاون را تبلیغ کرد، اما متاسفانه […]



نذیر کرمان/کرمان طبق اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، سهم تعاون در اقتصاد و اشتغال استان بین پنج تا هشت درصد است.

مجتبی مصباح امروز ۱۸ شهریورماه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون اظهار کرد: حوزه تعاون برای ساماندهی پول‌های خرد تاسیس شده، بنابراین باید تعاون را تبلیغ کرد، اما متاسفانه مزیت‌های تعاونی‌ها به مردم گفته نشده و فقط مشکلات کم آن منتشر شده است.

طبق اعلام وی، از ۵۶۰۱ تعاونی فعال در استان کرمان، ۲۵ مورد آن دارای مشکل هستند. ضمن اینکه ۱۶۳ هزار و ۲۱۲ نفر در این تعاونی ها عضو هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان این مطلب که بهترین روش جهش تولید، ترویج فرهنگ تعاون است؛ گفت: ۸۰ درصد حمل و نقل جاده‌ای بین شهری کشور را تعاونی‌ها انجام می‌دهند و چهار بیمارستان خصوصی استان کرمان تعاونی هستند.

طبق اعلام وی، ۷۲ هزار و ۱۲۶ اشتغال در بخش تعاونی استان کرمان ایجاد شده و در سه سال گذشته معادل ۹ سال تسهیلات به این بخش پرداخت شده است.

«سال گذشته بالاترین میزان صادرات کشور توسط تعاونی‌های استان کرمان انجام شد. همچنین دو تعاونی از ۱۱ تعاونی برتر کشور، کرمانی بوده است.» این مطلب بخش دیگری از سخنان مصباح در این نشست بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پشتیبانی از تعاونی‌های مسکن مهر با تغییر دولت و تغییر نگاه نسبت به مسکن مهر، ضعیف شد و تعاونی‌هایی که تا پایان دولت دهم کار خود را تکمیل نکرده بودند، با چالش‌های عمده‌ای مواجه شدند.

مصباح در ادامه درباره مطالبات کارگران لاستیک بارز نیز اظهار کرد: کمیسیون کارگری را در کارخانه لاستیک برگزار کردیم و گفتیم که چند نماینده کارگران برای اعلام مشکلاتشان در جلسه حضور یابند که ۲۰۰ کارگر معترض گفتند که ما نماینده خودمان هستیم و نماینده نداریم.

وی ادامه داد: از اعضای شورای آنها سوال کردم که آیا تاکنون شده به دفتر ما مراجعه کنید و بگویم که وقت ندارم؟ ( هر روز ملاقات مردمی دارم.) گفتند نه و مشکلات از روز پنجشنبه شروع شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان، در کارخانه لاستیک بارز حقوق و بیمه معوق نداریم و حقوق پرداخت می‌شود. ضمن آنکه کارخانه پاداش افزایش تولید و پاداش بهره‌وری و بن غیرنقدی به کارکنانش پرداخت می‌کند و کارگران معترض فیش‌های حقوقی پیوست خود که مبلغ پاداش بهره‌وری در آن درج شده را ارائه نمی‌کنند و بنده به مسئولان این کارخانه گفتم که باید این مبلغ نیز در فیش حقوقی درج شود و فیش جداگانه‌‍ای داده نشود.

به گزارش نذیر کرمان، محمدحسین مبشری رئیس اتاق تعاون استان کرمان نیز در این نشست ضمن تشریح جایگاه و تشکیلات اتاق تعاون گفت: اتاق تعاون از تعاونی‌ها حمایت می‌کند همچنین به تنظیم و هدایت تعاونی‎‌ها می‌پردازد.

به گفته وی، کرمان استان تعاون‌خیزی است و بزرگترین تعاونی کشور در این خطه است.

انتهای پیام


سهم ۵ تا ۸ درصدی تعاون در اقتصاد کرمان

منبع: ایـسنا
? سهم ۵ تا ۸ درصدی تعاون در اقتصاد کرمان