سهم ۴۰ درصدی موتورسیکلت‌سواران در تصادفات

رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان از سهم ۴۰ درصدی موتورسیکلت‌سواران در تصادفات رانندگی درون شهری استان خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» حجت پورموسی  با اشاره به آغاز اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌سواران و برخورد با موتورسیکلت سواران مختلف و هنجارشکن از صبح شنبه ۲۰ مرداد در استان کرمان، اظهار کرد: […]



رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان از سهم ۴۰ درصدی موتورسیکلت‌سواران در تصادفات رانندگی درون شهری استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» حجت پورموسی  با اشاره به آغاز اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌سواران و برخورد با موتورسیکلت سواران مختلف و هنجارشکن از صبح شنبه ۲۰ مرداد در استان کرمان، اظهار کرد: این طرح باهدف حفظ سلامتی راکبین موتورسیکلت، ارتقای نظم و امنیت ترافیکی و ایمنی و آرامش شهروندان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد تصادفات رانندگی درون شهری استان کرمان را راکبان و سرنشینان موتورسیکلت به خود اختصاص داده‌اند، گفت: چیزی در حدود ۵۵ درصد مصدومان تصادفات رانندگی درون شهری استان نیز راکبان موتورسیکلت هستند، که آمار بسیار بالایی است.

رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان با اشاره به درخواست‌ها و مطالبات مردمی در راستای ساماندهی و برخورد با موتورسیکلت سواران مختلف، بیان کرد: هدف از اجرای این طرح جریمه و توقیف موتورسیکلت‌ها نیست؛ اقدامات پلیس تنها با هدف ارتقای نظم و امنیت ترافیکی، افزایش ایمنی تردد موتورسیکلت‌سواران، حفظ سلامتی آنها و سایر شهروندان است.

وی به مخاطرات رانندگی با موتورسیکلت و لزوم رعایت قوانین و مقررات رانندگی اشاره کرد و گفت: این طرح با محوریت پلیس راهور و با همکاری واحد‌های انتظامی و هماهنگی قضایی اجرا و با ۱۰ عنوان تخلف موتورسیکلت‌سواران برخورد می‌شود.

پورموسی افزود: با توجه به لزوم رعایت قوانین و مقررات رانندگی و استفاده از تجهیزات و رعایت اصول ایمنی از سوی کاربران ترافیکی، اجرای این طرح شامل موتورسوارانی است که فاقد کلاه ایمنی، فاقد مدارکی مانند گواهینامه و بیمه نامه و فاقد پلاک باشند یا اینکه پلاک ناخوانا یا دستکاری‌شده داشته باشند.

وی ادامه داد: در این طرح با تخلفات موتورسیکلت‌سواران از جمله انجام حرکات نمایشی، عبور از چراغ قرمز، عبور از محل‌های ممنوع، عبور از پیاده‌روها، حرکت در خطوط ویژه اتوبوس، آلودگی صوتی یا صدای ناهنجار، تغییر در استاندارد وسیله نقلیه نیز برخورد می‌شود.

منبع: تسنیم
انتهای خبر/ پسند


سهم ۴۰ درصدی موتورسیکلت‌سواران در تصادفات

منبع:آرمـان
? سهم ۴۰ درصدی موتورسیکلت‌سواران در تصادفات