سهم ۲۰ میلیارد ریالی تپه باستانی کُنارصندل جیرفت از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی سفر ریاست جمهوری به مناطق نمونه گردشگری استان، ۲۰ میلیارد ریال به ساماندهی تپه باستانی کُنارصندل اختصاص یافته است. فریدون فعالی در گفت‌وگو با نذیر کرمان در جیرفت با اشاره به اعتبار ابلاغی سفر ریاست جمهوری در حوزه میراث […]


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی سفر ریاست جمهوری به مناطق نمونه گردشگری استان، ۲۰ میلیارد ریال به ساماندهی تپه باستانی کُنارصندل اختصاص یافته است.

فریدون فعالی در گفت‌وگو با نذیر کرمان در جیرفت با اشاره به اعتبار ابلاغی سفر ریاست جمهوری در حوزه میراث فرهنگی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی برای مناطق نمونه تخصیص داده شده که در حوزه زیرساخت‌های گردشگری هزینه شود.

وی گفت: ۲۰میلیارد ریال از این اعتبار را به تپه کنارصندل اختصاص دادیم و به‌زودی کار ساماندهی و محوطه‌سازی در کنارصندل شروع می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان در خصوص سرانجام خانه خلاق صنایع دستی در جیرفت که چندی قبل وعده راه‌اندازی آن داده شد، گفت: برای ایجاد خانه خلاق صنایع دستی در جیرفت، اعتبار یک‌میلیارد تومانی از محل اعتبارات نفت در نظر گرفته شده است که امسال قطعا این‌مجموعه آماده و شروع به کار خواهد کرد.

فعالی در خصوص ادامه ساخت موزه باستان‌شناسی جیرفت یادآور شد: در روند کار ساخت موزه مشکلی پیش آمد که نیاز بود آزمایش مکانیکی خاک انجام شود، کار ساخت موزه بعد از این آزمایش ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، محوطه‌های تاریخی کنارصندل و موزه بزرگ جیرفت از جمله اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی استان در بحث تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری بود که برای موزه جیرفت ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی داده شد. اما متاسفانه روند ابلاغ اعتبارات سفر ریاست جمهوری  زمان‌بر بوده چرا که هنوز خبری از ابلاغ این اعتبارات نیست.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





سهم ۲۰ میلیارد ریالی تپه باستانی کُنارصندل جیرفت از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور

منبع: فــارس
? سهم ۲۰ میلیارد ریالی تپه باستانی کُنارصندل جیرفت از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور