سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در استان کرمان ندارد

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: اقدامات ارزشمندی در آموزش و پرورش استان کرمان در راستای بهبود کیفیت اقامه نماز در مدارس و ادارات در حال انجام است. به گزارش سرویس حجت الاسلام مهدی عرب پور ششم فروردین ماه در اولین جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش استان کرمان در سال جدید با […]

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: اقدامات ارزشمندی در آموزش و پرورش استان کرمان در راستای بهبود کیفیت اقامه نماز در مدارس و ادارات در حال انجام است.

به گزارش سرویس حجت الاسلام مهدی عرب پور ششم فروردین ماه در اولین جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش استان کرمان در سال جدید با تبریک نوروز و بهار معنویت اظهار کرد: تقارن این دو بهار می‌تواند تحول مثبتی در وجود همه ما ایجاد کند.

وی افزود: طبق مطالبه مقام معظم رهبری، اجرای سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در کشور و استان ما ندارد و اقدامات ارزشمندی در آموزش و پرورش استان کرمان در راستای بهبود کیفیت اقامه نماز در مدارس و ادارات انجام شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان با بیان اینکه نباید برای دانش‌آموزان اجباری برای شرکت در نماز در نظر گرفته شود، گفت: باید به جای اجبار از روش های تشویقی و انگیزشی برای حضور فعال دانش‌آموزان در نماز استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در اقامه نماز در مدارس اظهار کرد: اگر مدیران و معلمان در مدارس انگیزه لازم داشته باشند، قطعا شاهد بهبود کیفیت اقامه نماز در مدارس خواهیم بود.

وی با اشاره به سه رکن اصلی و اثربخش تجهیز، توجیه و تشویق در برپایی باشکوه نماز جماعت در مدارس گفت: تجهیز به معنی نظافت و آراستگی نمازخانه مدارس است، توجیه به معنی توجیه روحانیون و شایسته است تا حد امکان از روحانیونی با اطلاعات به روز، آراسته و جوان در مدارس استفاده شود، تشویق هم به معنی تشویش دانش آموزان و حضور مدیر و معلمان مدرسه در نماز جماعت است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان با اشاره به اینکه مدیران مدارس نقش مهمی در اقامه باشکوه نماز جماعت در مدارس دارند، گفت: سند توسعه پنج ساله نماز استان به زودی تدوین می شود؛ بدون تردید هزینه کرد برای اقامه نماز سرمایه‌گذاری است و می‌تواند باعث پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شود.

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه از صدور کارنامه آموزش عملی نماز برای دانش آموزان دوره ابتدایی خبر داد و گفت: تلاش در راستای تقویت و تعمیق باورهای دینی در سنین کودکی به ویژه ترویج فرهنگ نماز و آشنا نمودن نونهالان با مسائل عبادی گام ارزشمندی است که می تواند تاثیر بسزایی در سعادت آنان داشته باشد.

طاهره زحمتکش افزود:  هدف از صدور کارنامه نماز، ضرورت اطلاع دانش آموزان و اولیاء آنان از میزان فراگیری آموزه های نماز با هدف تثبیت آموزه ها و رفع نقایص و همراهی آنان برای ارتقاء  توان یادگیری فرزندان و تشویق و ترغیب دانش آموزان است.

وی گفت: با توجه به آثار فردی و اجتماعی نماز جماعت و نقش سازنده آن در تربیت دینی دانش آموزان یکی از سرفصل های مهم پرورشی مدارس دوره ابتدایی، آموزش و اقامه نماز است.

انتهای پیام/ 




سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در استان کرمان ندارد

منبع:آرمـان
? سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در استان کرمان ندارد