سندی که از شهادت مصطفی چمران خبر می‌دهد

۳۱ خردادماه سال ۱۳۶۰ نامه‌ای از فرماندهان عملیات سوسنگرد به فرماندهان عملیات جنوب فرستاده شد که در آن نوشته بود: «دیشب، حدود ساعت ۱۱ دکتر چمران به شهادت رسید.» به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛مصطفی چمران با استفاده از بورس تحصیلی شاگردان ممتاز به آمریکا اعزام شد و پس از تحقیقات علمی در […]


۳۱ خردادماه سال ۱۳۶۰ نامه‌ای از فرماندهان عملیات سوسنگرد به فرماندهان عملیات جنوب فرستاده شد که در آن نوشته بود: «دیشب، حدود ساعت ۱۱ دکتر چمران به شهادت رسید.»

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛مصطفی چمران با استفاده از بورس تحصیلی شاگردان ممتاز به آمریکا اعزام شد و پس از تحقیقات علمی در جمع معروف‌ترین دانشمندان جهان در کالیفرنیا و معتبرترین دانشگاه آمریکا -برکلی- با ممتازترین درجه علمی مدرک دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسمای خود را گرفت؛ اما با دعوت امام موسی صدر، آمریکا را رها کرده، به لبنان رفت و هشت سال آنجا ماند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران وزیر دفاع دولت موقت جمهوری اسلامی، نماینده مجلس و فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم در جنگ عراق با ایران بود.
 

چمران در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۰ در آزادسازی سوسنگرد و تپه‌های الله اکبر شرکت داشت و پس از فتح ارتفاعات «الله اکبر»، طرح تسخیر دهلاویه را اجرا کرد.

او سرانجام در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ براثر اصابت ترکش خمپاره دشمن در جبهه سوسنگرد ـ دهلاویه به شهادت رسید. سند خبر اطلاعیه شهادت شهید چمران در هنگام شناسایی عملیات را ببینید:

منبع: فارس

انتهای خبر/م


سندی که از شهادت مصطفی چمران خبر می‌دهد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? سندی که از شهادت مصطفی چمران خبر می‌دهد