سموم باقی‌مانده محصولات جالیزی در پایین‌ترین سطح | اخبار استان کرمان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت از آمار بسیار خوب ۱/۵ درصدی عدم‌انطباق سموم در محصولات کشاورزی جالیزی جنوب خبر داد. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ ابراهیم محمدی در خصوص آمار عدم‌ انطباق سموم در محصولات جالیزی جنوب کرمان گفت: ما نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پیشرفت‌های […]




معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت از آمار بسیار خوب ۱/۵ درصدی عدم‌انطباق سموم در محصولات کشاورزی جالیزی جنوب خبر داد.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ ابراهیم محمدی در خصوص آمار عدم‌ انطباق سموم در محصولات جالیزی جنوب کرمان گفت: ما نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه محصولات کشاورزی جالیزی داشتیم، یکی از مواردی که ما از منطقه جنوب استان کرمان به سایر کشور‌های منطقه صادر می‌کنیم محصولات جالیزی است. 

 
وی عنوان کرد: موضوعی که باعث پیشرفت چشمگیر جنوب استان کرمان در این زمینه شده، مقدار باقی‌مانده سموم مجاز در محصولات کشاورزی است، که خوشبختانه این باقی‌مانده سموم مجاز در محصولات جالیزی ما به حداقل رسیده است. 
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت مطرح کرد: این اتفاق بسیار‌خوب در امسال که سال محصولات کشاورزی ماست رخ داده و نسبت به سال ۱۴۰۱ کمترین عدم‌انطباق را در محصولات جالیزی داشتیم. 
 
محمدی اظهار کرد: از بین ۱۸۰۰ گواهی عدم‌انطباقی که صادر کردیم فقط حدود ۴۳ مورد از آن‌ها عدم‌انطباق خوردند و با استاندار‌های کشورمان عدم‌انطباق سمومی داشتند و جمعاً آمار بسیار‌ خوبی است. 
 
وی اذعان کرد: این آمار چشمگیر فقط حدود ۱/۵ درصد عدم‌انطباق سموم از محصولات جالیزی ماست که برای آن‌ها گواهی انطباق را صادر کردیم. 
 
محمدی در ادامه تصریح کرد: این مهم میسر شد چرا که همه ما اعم از صادرکننده، تولیدکننده، سازمان جهاد کشاورزی، مسئولان اجرایی منطقه جنوب استان کرمان  همکاری کردیم، و زحمات همکاران ما در حوزه غذا و بقیه همکارانی که با ما در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همکاری دارند از جمله ریاست محترم دانشگاه، معاونت توسعه، معاونت بهداشت که همه آن‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند تا به اینجا رسیده‌ایم. 
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت در پایان خاطرنشان کرد: هر‌چند چالش‌ها و مشکلات بزرگی هنوز پیش‌روی ماست، ان‌شاءالله با همین کنار هم قرار گرفتن‌ها و آموزش‌ها، این چالش‌ها را یکی پس از دیگری از پیش‌رو برداریم. 
منبع: نذیر کرمان 
 
انتهای خبر / فلاح 


سموم باقی‌مانده محصولات جالیزی در پایین‌ترین سطح

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? سموم باقی‌مانده محصولات جالیزی در پایین‌ترین سطح