سقوط کارمند شهرداری تهران به داخل آسانسور، مرگ او را رقم زد+فیلم | اخبار اصلاحات

مهدی بابایی روز سه‌شنبه در واکنش به جان باختن یکی از کارکنان شهرداری منطقه ۱۸ در اثر سقوط در چاله آسانسور گفت: بررسی‌های اولیه کمیته ایمنی، نشان می‌دهد که مشکل بر اثر ناایمنی آسانسور نبوده اما موضوع برای اطمینان بیشتر توسط اتحادیه آسانسورها و واحد HSE (سلامت، ایمنی و محیط زیست) به‌ صورت ویژه در […]


مهدی بابایی روز سه‌شنبه در واکنش به جان باختن یکی از کارکنان شهرداری منطقه ۱۸ در اثر سقوط در چاله آسانسور گفت: بررسی‌های اولیه کمیته ایمنی، نشان می‌دهد که مشکل بر اثر ناایمنی آسانسور نبوده اما موضوع برای اطمینان بیشتر توسط اتحادیه آسانسورها و واحد HSE (سلامت، ایمنی و محیط زیست) به‌ صورت ویژه در حال بررسی است.

وی اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد این اتفاق عامدانه بوده باشد ضمن اینکه فیلم‌های دوربین مداربسته این موضوع را تایید نمی‌کند البته بررسی‌های لازم توسط تیم‌های کارشناسی در دست انجام است.

عضو شورای شهر گفت: در فیلمی که مشاهده کردم فرد متوفی بخاطر باز شدن ناگهانی یکی از درب‌های آسانسور و بسته بودن درب دیگر و اینکه کابین به سمت بالا رفته، به داخل چاله سقوط کرده و این اتفاق رخ داده است.

به گفته بابایی، فرد متوفی بدون آنکه مطمئن شود که کابین داخل آسانسور است، بدون نگاه کردن و پشت به آسانسور صرفا با باز شدن درب و هنگام گفت وگو با همکارش؛ قصد ورود به کابین آسانسور را داشته که متاسفانه به چاله سقوط کرده و جان باخته است.


رییس کمیته ایمنی شورای شهر با تاکید بر اخذ تاییدیه ایمنی استاندارد برای استفاده از آسانسور، اضافه کرد: در حال حاضر سازمان استاندارد با موضوع اخد تاییدیه استاندارد آسانسور سختگیرانه برخورد می‌کند که برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه‌ای، کار بسیار خوبی است.

بابایی ادامه داد: برای این منظور شهرداری نیز تا تاییدیه آسانسور توسط مالکان اخذ نشود پروانه پایان کار بهره برداری صادر نمی‌کند هر چند برخی از مالکان پیش از اخذ از پایان کار اقدام به استفاده از آسانسور می‌کنند.

«گلرخ کاظم‌پور یکی از کارکنان شهرداری منطقه ۱۸ که مادر یک فرزند دو ساله است بعدازظهر دوشنبه پانزدهم مرداد حین انجام وظیفه در ساختمان معاونت اتماعی منطقه اثر سقوط داخل چاله آسانسور جان باخت و به دیار باقی شتافت».

/نذیر کرمان


سقوط کارمند شهرداری تهران به داخل آسانسور، مرگ او را رقم زد+فیلم

منبع: اصلاحات نیوز
? سقوط کارمند شهرداری تهران به داخل آسانسور، مرگ او را رقم زد+فیلم