سفر اضطراری بایدن به منطقه به دلیل فروپاشی زود هنگام دولت اسرائیل است

صباح زنگنه با اشاره به سفر اضطراری بایدن به منطقه گفت: شرایطی که به وجود آمده، فروپاشی دولت رژیم صهیونیستی است که ناگزیر هستند که دولت بعدی را تشکیل دهند و این سوال مطرح می شود که آیا دولت بعدی می تواند پاسخگو وضعیت فعلی باشد؟ صباح زنگنه در گفتگو با فت فتو؛ با اشاره […]

صباح زنگنه با اشاره به سفر اضطراری بایدن به منطقه گفت: شرایطی که به وجود آمده، فروپاشی دولت رژیم صهیونیستی است که ناگزیر هستند که دولت بعدی را تشکیل دهند و این سوال مطرح می شود که آیا دولت بعدی می تواند پاسخگو وضعیت فعلی باشد؟

صباح زنگنه در گفتگو با فت فتو؛ با اشاره به سفر اضطراری بایدن به منطقه گفت: این سفر بارها مطرح شده و به تأخیر افتاده است و به نظر می آید با توجه به شرایط فعلی که در منطقه بروز کرده است، بایدن تلاش می کند که در فاصله این هفته این سفر را انجام دهد.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: شرایطی که به وجود آمده، فروپاشی دولت رژیم صهیونیستی است که ناگزیر هستند که دولت بعدی را تشکیل دهند و این سوال مطرح می شود که آیا دولت بعدی می تواند پاسخگو وضعیت فعلی باشد؟ و آنها ناگزیر خواهد شد پارلمان را منحل و از نو انتخاباتی را برگزار کنند.

وی افزود: این وضعیت برای اسرائیل که در برابر فشارهای متعدد داخلی و همچنین نداشتن چشم انداز روشن به مسئله فلسطین و اختلافاتی که با گروه های فلسطینی اعم از دولت خودگردان، گروه های حماس، جهاد اسلامی و دولتی که در غزه مستقر است، موقعیت هر دولتی را در تل آویوو سر کار بیاید را به شدت تضعیف می کند و درگیری های متعدد آن را با محیط پیرامونی در مصر، لبنان، سوریه و اردن دچار تنش های مختلفی خواهد کرد.

زنگنه ابراز کرد: بر همین اساس آمریکا و بایدن در این مقطع تلاش دارند تا طرح صلح ابراهیمی را بتوانند فعال کنند و عربستان را هم همانند کشورهایی که علنی کردن روابط خود را به منصه ظهور رساندند را وارد این عرصه کنند.

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: پادشاه اردن احساس نا امنی و عدم ثبات در منطقه و نگرانی برای حاکمیت در کشورهای عربی را بیان کرده بود و با همه تناقضات، آمریکایی ها در تلاش هستند تا از همین کشورهایی که احساس عدم ثبات و نا امنی می کنند، بافتی را تشکیل دهند تا رژیم اسرائیل را محافظت کند و امنیت رژیم را به ارمغان بیاورد و با چنین بافتی هیچ یک از اهداف آنها قابل تحقق نخواهد بود.

انتهای پیام/م
 




سفر اضطراری بایدن به منطقه به دلیل فروپاشی زود هنگام دولت اسرائیل است

منبع:آرمـان
? سفر اضطراری بایدن به منطقه به دلیل فروپاشی زود هنگام دولت اسرائیل است