سرشماری عمومی کشاورزی در کرمان آغاز شد | اخبار استان کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: مرحله دوم طرح ملی سرشماری عمومی کشاورزی ویژه معاونان فنی و اجرایی آغاز شد. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، محمدرضا وحیدی در خصوص شروع آموزش مرحله دوم طرح ملی سرشماری عمومی کشاورزی ویژه […]




رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: مرحله دوم طرح ملی سرشماری عمومی کشاورزی ویژه معاونان فنی و اجرایی آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، محمدرضا وحیدی در خصوص شروع آموزش مرحله دوم طرح ملی سرشماری عمومی کشاورزی ویژه معاونان فنی و اجرایی استان، گفت: ۴۰ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است لذا اجرای این طرح از اهمیت ویژه‌ای در استان کرمان برخوردار است چرا که باید برای این درصد از شاغلان استان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی در استان را علی‌رغم درگیری ۴۰ درصد شاغلان استان تنها ۱۶ درصد اعلام کرد و افزود: فعالان این بخش از درآمد کم‌تری نسبت به متوسط کشور برخورد دارند لذا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشیم تا با افزایش ارزش افزوده موجبات ارتقای درآمد و رفاه نسبی فعالان این بخش را فراهم آوریم و این مهم جز با دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق شفاف و منسجم امکان‌پذیر نخواهد بود.

وحیدی تاکید کرد: کلیه دست‌اندرکاران طرح ملی سرشماری وظیفه و مسئولیت خطیری بر عهده دارند چون هر آنچه که در آینده برنامه‌ریزی شود نتیجه زحمات تک تک افرادی است که به نوعی در اجرای طرح ملی سرشماری نقشی ایفا کرده‌اند.

 وی در جمع معاونان فنی شهرستان‌ها گفت: کیفیت برگزاری طرح در شهرستان‌ها بر عهده تک تک شماها است که انتظار می‌رود با پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ای که دست‌اندرکاران در مرکز استان و همچنین مرکز آمار ایران انجام می‌دهند به بهترین شیوه ممکن انجام شود.

دکتر وحیدی با اشاره به اینکه از اطلاعات حاصل بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، صنایع و… بهره خواهند برد، گفت: قریب به ۹۰۰ نفر در طول اجرای سرشماری فعالیت خواهند داشت و اطلاعات ۲۷۵ هزار بهره‌بردار کشاورزی در ۵ هزار و ۵۰۰ آبادی در سطح استان پهناور کرمان اخذ و ثبت خواهد شد.

وی از آموزش مأمورین آمارگیری طی مرحله بعد خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده اکثریت قریب به اتفاق ماموران آمارگیر دانش‌آموختگان کشاورزی و یا افرادی هستند که با بخش کشاورزی آشنایی کامل دارند.

انتهای خبر/ طهماسبی


سرشماری عمومی کشاورزی در کرمان آغاز شد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? سرشماری عمومی کشاورزی در کرمان آغاز شد