سرزمین «طلای سبز» میزبان نمایشگاه صنایع‌ دستی | اخبار استان کرمان

معاون صنایع دستی استان کرمان گفت: شانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور از ۱۴ لغایت ۱۸ آبان‌ماه به میزبانی رفسنجان برگزار خواهد شد. اعظم علیخانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور گفت: این نمایشگاه با محوریت ۳۱ استان کشور به میزبانی استان کرمان […]




معاون صنایع دستی استان کرمان گفت: شانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور از ۱۴ لغایت ۱۸ آبان‌ماه به میزبانی رفسنجان برگزار خواهد شد.

اعظم علیخانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور گفت: این نمایشگاه با محوریت ۳۱ استان کشور به میزبانی استان کرمان و شهر رفسنجان، با حضور هنرمندان حوزه‌های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی در آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

معاون صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: در این راستا با تعاملی که با فرمانداری شهرستان رفسنجان صورت گرفته و حمایت مجدانه فرماندار رفسنجان و نهادهای دولتی اعم از شهرداری، روابط عمومی صنایع ملی مس ایران، مجموعه همگامان مس و نهادهای مختلف خصوصی این نمایشگاه از ۱۴ لغایت ۱۸ آبان‌ماه در شرکت تعاونی پسته ایران در رفسنجان برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: حضور و استقبال مردم از این نمایشگاه می‌تواند قوت قلبی برای هنرمندان سراسر کشور باشد و همچنین خانواده‌ها با مجموعه صنایع دستی و هنرهای سنتی که در مناطق مختلف کشور تولید می‌شود، شهرهای ملی، شهرهای جهانی، هنرمندان دارای مهر برگزیده اصالت صنایع دستی، رویدادهای جانبی این نمایشگاه آشنا خواهند شد تا نوجوانان و جوانان ما به حوزه کسب و کار صنایع دستی راغب شوند.

علیخانی بیان کرد: فعالیت این‌گونه نمایشگاه‌ها موجب آشنایی شرکت‌ها و نهادهای دولتی با مجموعه صنایع دستی در سطح استان و ملی می‌شود.

معاون صنایع دستی استان کرمان در خصوص حضور هنرمندان و صنعت‌گران کرمانی در نمایشگاه صنایع دستی کشور اظهار کرد: برای حضور افراد در این نمایشگاه، برخی شاخصه‌هایی که دستورالعمل وزارت‌خانه نیز است را مشخص کرده‌ایم که هنرمندان سطح استان می‌توانند بر اساس آن شاخصه‌ها، در این نمایشگاه شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه ما میزبان کل کشور هستیم و حجم غرفه‌هایی که وجود دارد، سعی می‌کنیم درصد مناسبی را برای هنرمندان استان خودمان در نظر بگیریم، اما از سوی دیگر حجم صنعت‌گر و هنرمند ما در استان زیاد است، بر اساس شاخصه‌های مطرح شده به گزینش افراد می‌پردازیم تا عدالت کاری را در مجموعه خودمان داشته باشیم.

انتهای خبر/ م
 


سرزمین «طلای سبز» میزبان نمایشگاه صنایع‌ دستی

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? سرزمین «طلای سبز» میزبان نمایشگاه صنایع‌ دستی