سردار سلیمانی یک دیپلمات بزرگ در سیاست بود

سرلشکر باقری گفت: سردار سلیمانی یک دیپلمات بزرگ در سیاست بود که در نقش نظامی یک فرمانده بزرگ و شجاع ظاهر شده بود. به گزارش فت فتو از کرمان، در پنجمین روز از هفته مقاومت گردهمایی یاران حاج قاسم سلیمانی در مصلی شهر کرمان برگزار شد. در این همایش سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: […]

سرلشکر باقری گفت: سردار سلیمانی یک دیپلمات بزرگ در سیاست بود که در نقش نظامی یک فرمانده بزرگ و شجاع ظاهر شده بود.

به گزارش فت فتو از کرمان، در پنجمین روز از هفته مقاومت گردهمایی یاران حاج قاسم سلیمانی در مصلی شهر کرمان برگزار شد.

در این همایش سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: درپایتخت مقاومت با خدای خود عهد کردم تا جان در بدن دارم راه سردار سلیمانی  را ادامه دهم.

او می‌گوید: مکتب سلیمانی افتخار بزرگی است که تاریخ ساز و انسان ساز است و در آموزش و پرورش ملل مسلمان جهان نقش موثری خواهد داشت و مکتب شهید سلیمانی به مرور زمان روشن‌تر خواهد شد  زیرا شهید سلیمانی یک اسطوره است.

سرلشکر باقری گفت: سردار سلیمانی از زمان دفاع مقدس تا زمان شهادت بدون وقفه خدمت گزاری کرد و برای ما تجربه بزرگی باقی گذاشت ونسل به نسل باید این تجربه را منتقل کنیم.

به گفته او در تاریخ کمتر کسی مانند سردار سلیمانی است که رفتار‌های ضد هم داشته باشد در برابر اقشاری جاذبه داشت و در برابر اقشاری دیگر دافعه داشت در مقابل دشمنان سخت بود و درمقابل مردم ستم دیده رئوف و مهربان بود.

باقری می‌گوید: او یک دیپلمات بزرگ در سیاست بود و در نقش نظامی یک فرمانده بزرگ و شجاع ظاهر شده بود.

او گفت: شهید سلیمانی چه کرد و با خود چه داشت که مکتب شهید سلیمانی ماندگار شد او از عمق جان مطیع دستورات اسلام بود، صاحب روزه و عزاداری بود او ولایت مدار بود خود را سرباز ولایت می‌دانست او تابع محض بود و کاری به تشخیص خود انجام نمی‌داد.

باقری می‌گوید: در کار و بن‌بست‌ها همه تلاش‌ها را به کار می‌بست، ولی امیدش به خداوند بود.

او می‌گوید:شهید سلیمانی مخلص و صادق بود، بصیرت داشت به تمام جریان‌های داخلی و سیاسی منطقه تسلط داشت در داخل خود را فراتر از جریان‌های سیاسی نمی دید و خود را تابع ولی فقیه می‌دانست و روحیه ملی داشت و خط قرمز او ولایت امر و نظام جمهوری اسلامی بود.

سرلشکر باقری گفت:دانش و حکمت عملی را در شهید سلیمانی می‌توانستیم ببینیم در برهه‌های زیادی مشکلات را با حکمت خود حل کرد مثل مشکلات کردستان ، سوریه و عراق که با تدبیر حل شد.

او گفت: سردار سلیمانی هیچ وقت به کسی امر ونهی نمی‌کرد حتی در جنگ‌با داعش با وهمکاری و هماهنگی کارها را انجام می داد و مونس و غمخوار خانواده‌های شهدا بود.

باقری گفت:او نگاهی پدرانه به جوانان ایران داشت شاید ما ظاهر آن جوانان را می‌دیدیم رو ترش می کردیم، ولی شهید سلیمانی این نگاه را نداشت و همه بچه‌های ایران را فرزند خود می‌دانست.

به گفته او مکتب شهید سلیمانی برای همه کارگزاران دولت، برای جوانان، دانشمندان، نظامیان درس تربیتی دارد که با خون خودش امضاء کرده است.

باقری گفت: مگر آمریکا حاضر بود منطقه را ترک کند هزینه‌ها کرده بودند اما با کار‌های فریبکارانه هم موفق نشدند و رفتن آمریکا از عراق کار  شهید سلیمانی و یارانش بود.

حضور مهمانانی از ۵۵کشور جهان در کرمان

سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در گردهمایی یاران حاج قاسم سلیمانی گفت: ما معتقدیم مکتب حاج قاسم سلیمانی با اندیشه آن باید تلفیق شود.

او می‌گوید: ما سه سپاه داریم اولین سپاه ما گلزار شهدا است و دومین سپاه ما هم پیشکسوتان ما هستند که بخاطر وطن و ناموس رفتند و جنگیدند و سپاه سوم همین نیروی سپاه پاسداران امروز ما است.

به گفته او همه حرکت‌های سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی مردمی بود و در تمام استان مراسم خواهیم داشت.

سردار معروفی گفت:از ۵۵ کشور به کرمان آمده بودند

او می‌گوید: در گلزار شهدای کرمان ۴۱ برنامه با سخنران مهم کشوری و برنامه‌های مردمی و در بیت الزهرا(س) برنامه‌های مردمی و عزاداری برگزار می شود.

سردار معروفی گفت: ما نزدیک ۱۰۰ مکان برای اسکان ۲۰ هزار نفر با کمک مردم راه اندازی کردیم.

به گفته او سردار سلیمانی مردم دار و مهمان نواز بود و مردم ۱۰۰ موکب را برای ارائه خدمات به زائران حاج قاسم راه اندازی کرده اند.

انتهای پیام/ی




سردار سلیمانی یک دیپلمات بزرگ در سیاست بود

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? سردار سلیمانی یک دیپلمات بزرگ در سیاست بود