سرانۀ مصرف لبنیات ایرانی‌ها ۸۰ کیلو کاهش یافته است | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران گفت:«سرانۀ مصرف سالانۀ لبنیات جامعۀ ایرانی به ۵۰ کیلو افت کرده و روند افزایشی قیمت در شرایطی که میزان درآمد آن‌ها تغییری نکرده از حجم این اقلام در سبد خانوار بیش از پیش می‌کاهد». به گفتۀ علی‌احسان ظفری،در سال ۱۳۸۹ سرانۀ مصرف لبنیات در ایران […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران گفت:«سرانۀ مصرف سالانۀ لبنیات جامعۀ ایرانی به ۵۰ کیلو افت کرده و روند افزایشی قیمت در شرایطی که میزان درآمد آن‌ها تغییری نکرده از حجم این اقلام در سبد خانوار بیش از پیش می‌کاهد».

به گفتۀ علی‌احسان ظفری،در سال ۱۳۸۹ سرانۀ مصرف لبنیات در ایران ۱۳۰ کیلو بوده است.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از ایلنا،وی با اشاره به افزایش قیمت شیر خام بیان کرد:«با اعلام صریح وزیر جهاد کشاورزی در نهایت قیمت شیر خام ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و این افزایش قیمت شیر،گرانی ۲۰ تا ۲۵ درصدی نرخ انواع فرآورده‌های لبنی را در پی دارد».

ظفری تاکید کرد:«با این حال لازم به ذکر است که این افزایش قیمت برحسب پایۀ قیمت محصولات لبنی در خرداد ۱۴۰۲ اعمال می‌شود و اگر تولیدکننده‌ای از آن تاریخ تاکنون قیمت محصولات خود را افزایش داده تخلف کرده و اگر اکنون و با افزایش قیمت شیر خام بار دیگر قیمت خود را بالا ببرد تخلفی دیگر را انجام داده است،همچنین اگر تولیدکننده‌ای قیمت محصولات خود را بیش‌تر از ۲۵ درصد بالا ببرد باز هم تخلف کرده است».

وی افزود:«افزایش قیمت محصولات لبنی در پی افزایش قیمت شیر خام وقتی مجاز است که مصوبۀ آن ابلاغ شود،تاکنون وزارت کشاورزی این مصوبه را ابلاغ نکرده و در نتیجه فعلا افزایش قیمت محصولات لبنی مجاز نیست».

ظفری در پاسخ به اینکه آیا صنف لبنیات سنتی هم ملزم به رعایت همین چارچوب است،گفت:«لبنیات سنتی مجوز تولید ندارد و من دربارۀ محصولات آن اظهارنظر نمی‌کنم». /پ




سرانۀ مصرف لبنیات ایرانی‌ها ۸۰ کیلو کاهش یافته است

منبع:خبر کرمان
?سرانۀ مصرف لبنیات ایرانی‌ها ۸۰ کیلو کاهش یافته است :اخبار استان کرمان – اقتصادی