سبزه‌های هفت سین را در خیابان‌ها و طبیعت رها نکنید

با توجه به پایان تعطیلات نوروزی و فرا رسیدن سیزدهم فروردین (روز طبیعت) مدیر کل حفاظت محیط زیست کرمان توصیه‌هایی را به مسافران وگردشگران کرد. مرجان شاکری در آستانه روز سیزدهم فروردین باتوجه به فرا رسیدن روز‌های پایان ایام تعطیلات نوروزی وفرا رسیدن روز طبیعت ومسافرت‌های مخصوص این روز توصیه‌هایی به گردشگران کرد. او گفت: […]

با توجه به پایان تعطیلات نوروزی و فرا رسیدن سیزدهم فروردین (روز طبیعت) مدیر کل حفاظت محیط زیست کرمان توصیه‌هایی را به مسافران وگردشگران کرد.

مرجان شاکری در آستانه روز سیزدهم فروردین باتوجه به فرا رسیدن روز‌های پایان ایام تعطیلات نوروزی وفرا رسیدن روز طبیعت ومسافرت‌های مخصوص این روز توصیه‌هایی به گردشگران کرد.

او گفت: محیط زیست سالم جزو سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود که همه وظیفه داریم در حفاظت و نگهداری از این مواهب طبیعی کوشا باشیم و بی توجهی به حفظ و پاسداشت طبیعت در نهایت با تخریب محیط زیست همراه خواهد بود که این خود مشکلات عدیده‌ای را برای تمامی جانداران از جمله خود انسان‌ها به وجود می‌آورد پس بیاییم همه ما دیده بان طبیعت سرزمین خود باشیم و برای حفظ محیط زیست سرزمین پهناور ایران، احساس مسئولیت کنیم و بارعایت آرامش وبدور از توهین ودرگیری به متخلفان تذکر دهیم.

شاکری می گوید: با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را به گونه‌ای انتخاب نماییم که از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه‌های درختان خودداری شود.

او گفت: گردشگران تا حد امکان غذا‌های آماده که نیازمند پخت مجدد نیستند به همراه داشته باشند و در صورت نیاز به آتش، حتی الامکان از ذغال آماده استفاده کنند و از شکستن هرگونه سرشاخه درختان جلوگیری نمایند و حتما خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش کنند. همچنین از روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری کنند. بهترین کار همراه داشتن کپسول‌های سفری گازی کوچک است.

به گفته شاکری گردشگران کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه خود برده و در پایان روز زباله‌های بجای مانده را به ایستگاه‌های مسقر تحویل دهند و زباله‌های خود را در جنگل، کنار چشمه‌های آب، مناطق کوهستانی و دره‌ها رها نکنند.

او گفت: جلوگیری از شکار و صید حیات وحش و حمل نکردن هرگونه سلاح، تبر، اره و تور صیادی از دیگر توصیه‌های این اداره کل به مردم است. هموطنان ، به جای شکار حیوانات وچیدن گل‌ها و گیاهان، از آن‌ها عکس بگیرند و سال‌ها از دیدن آن عکس لذت ببرند.

شاکری می گوید: ماهی‌های سرخ هفت سین را فقط در استخر‌ها و حوضچه‌های بسته رها کرده و یا محل‌های جمع آوری همچون پارک‌ها وبوستان‌ها تحویل دهند و از رها کردن آن‌ها در رودخانه‌ها خودداری نمایند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان گفت: تفرجگران نوروز در صورت مواجه شدن با هر گونه حریق در جنگل نسبت به خاموش کردن آن اقدام و یا با مراکز آتش نشانی، محیط زیست و منابع طبیعی تماس گرفته و موضوع را گزارش کنند.

او می گوید: پاکیزه نگه‌داشتن حاشیه‌های رودخانه‌ها و نهر‌های طبیعی که در نقاط مختلف کشور جاری هستند نیز مورد تأکید اداره کل حفاظت محیط زیست است و حتی المقدور از ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی استفاده نکرده و مروج پویش مسیر سبز- ایران پاک باشیم.

فت فتو کرمان کرمان




سبزه‌های هفت سین را در خیابان‌ها و طبیعت رها نکنید

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? سبزه‌های هفت سین را در خیابان‌ها و طبیعت رها نکنید