سامانه «سپنتاک» در کرمان رونمایی شد | اخبار استان کرمان

آئین رونمایی از سامانه سپنتاک «سامانه پاسخگویی نیازهای تکنولوژیک استان کرمان» با هدف ایجاد شبکه فناوری استان کرمان برگزار شد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، حسین ساجدی‌ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، در این آئین با بیان این‌که […]




آئین رونمایی از سامانه سپنتاک «سامانه پاسخگویی نیازهای تکنولوژیک استان کرمان» با هدف ایجاد شبکه فناوری استان کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، حسین ساجدی‌ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، در این آئین با بیان این‌که عمده‌ترین مشکل فعالان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان، عدم‌استفاده از ظرفیت حداکثری شرکت‌های بومی داخل استان بود، اظهار کرد: ظرفیت‌ها و نیروی انسانی توانمندی در استان کرمان وجود دارد و این انتظار از تمامی دستگاه‌های دولتی، صنایع بزرگ و کلیه مصرف‌کنندگان محصولات دانش‌بنیان استان وجود دارد که از ظرفیت‌های داخل استان استفاده کنند و به سمت استفاده از خدمات فنی و مهندسی خارج از استان نروند.

وی با بیان اینکه امیدوارم به سمتی برویم که اهداف مشخص شده در سند دیجیتال استان کرمان که اجرای آن از ابتدای امسال آغاز شده، محقق شود و شاهد توسعه استان در این حوزه باشیم، افزود: علاوه بر حوزه گردشگری که می‌تواند به استان کرمان برای رسیدن به توسعه پایدار کمک کند، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که همه حوزه‌ها می‌توانند از آن سود ببرند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به نقش اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال در اشتغال استان، بیان کرد: توجه به این حوزه از مهاجرت نخبگان به خارج جلوگیری کرده و در نهایت کمک می‌کند که تا پایان برنامه به هدف خود و تحقق سهم مشخص شده  اقتصاد دیجیتال در GDP کشور توسط شرکت‌های کرمانی است، برسیم.

ساجدی‌فر با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای رجوع شرکت‌ها، صنایع و کسانی که می‌خواهند از خدمات فنی و مهندسی استان استفاده کنند، گفت: هدف از طراحی این سامانه بر این بود که تعاملی بین خدمات‌گیرندگان با شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان استان در فضای کاملاً شفاف شکل بگیرد تا هم پاسخ‌گوی نیازهای استان باشد و هم به رشد این شرکت‌ها بیانجامد و افزایش ارتباطات در این حوزه را داشته باشیم.

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه سامانه سپنتاک یک ظرفیت برای ایجاد شبکه فناوری استان و معرفی ظرفیت‌ها است، اظهار داشت: از طرفی نیاز صنایع و معادن استان نیز در این سامانه ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود همه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه در این سامانه ثبت نام کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنند تا از ظرفیت آنها استفاده شود، گفت: امروز در حوزه آی‌تی ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان و کشور وجود داشته و اعتقاد داریم کرمان با سرمایه‌گذاری‌های جدید آینده بسیار خوبی دارد.

سامانه نیازمندی‌های فناورانه استان کرمان موسوم به سپنتاک با هدف ایجاد شبکه فناوری استان، شناخت دقیق از پتانسیل‌های حوزه فناوری اطلاعات استان، تحول اقتصاد دیجیتال، توانمندسازی شرکت‌های فناوری بومی استان، نظارت بر روابط بین صنایع و شرکت‌های فناوری و دسترسی عادلانه و شفاف شرکت‌های دانش‌بنیان به پروژه‌ها طراحی شده است.

انتهای خبر/ پسند


سامانه «سپنتاک» در کرمان رونمایی شد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? سامانه «سپنتاک» در کرمان رونمایی شد