ساماندهی شهرک ۱۴ معصوم کرمان تسریع شود

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با بیان این‌که حاشیه‌نشینی در منطقۀ ۱۴ معصوم مرکز استان جدی‌تر از همۀ نقاط استان است،گفت:«این محدوده شهر یا روستا تلقی نمی‌‎شود و وضعیت ۱۰ هزار جمعیت این محدوده بلاتکلیف مانده است». محمدمهدی فداکار افزود:«تامین آب،برق و گاز و نقش دستگاه‌ها در محدودۀ ۱۴ معصوم کرمان روشن و هزینه‌های […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با بیان اینکه حاشیه‌نشینی در منطقۀ ۱۴ معصوم مرکز استان جدی‌تر از همۀ نقاط استان است،گفت:«این محدوده شهر یا روستا تلقی نمی‌شود و وضعیت ۱۰ هزار جمعیت این محدوده بلاتکلیف مانده است».

محمدمهدی فداکار افزود:«تامین آب،برق و گاز و نقش دستگاه‌ها در محدودۀ ۱۴ معصوم کرمان روشن و هزینه‌های مالی آن نیز به طریقی دیگر پیش‌بینی شده است اما کار ساماندهی این منطقه باید به سرعت انجام گیرد».

وی اظهار کرد:«در خصوص حاشیه‌نشینی در نشستی با حضور امام‌جمعه و دستگاه‌ها تصمیم‌گیری شد و کارهایی در این حوزه انجام گرفته که پیشرفت خوبی داشته است؛ در این زمینه سه کمیتۀ تخصصی نیز وضعیت این حوزه را بررسی می‌کند که برای اجرای طرح در این مناطق راهکارهایی پیشنهاد شده و دستگاه‌های نظارتی نیز باید همکاری کنند».

به گزارش فردایکرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،استاندار کرمان ۲۶ فروردین‌ماه در نشست شورای مسکن استان کرمان گفت:«سایت ۱۰۸ هکتاری نهضت ملی مسکن،مشکل بخشی از شهرک شهید همت را حل خواهد کرد و خدمات عمومی باید در این منطقه دیده شود تا واحدهای در حال ساخت قابلیت استفاده داشته باشند؛ ضمن آن‌که مسجد و زیرساخت‌های عمومی حتما در طرح‌های نهضت ملی مسکن گنجانده شود».

وی یادآور شد:«تعدادی از طرح‌های مسکن مهر استان کرمان باقی مانده که کار آن‌ها به علت فعالیت چند تعاونی در شهر کرمان دچار چالش شده است و باید گزارش این طرح تا هفتۀ آینده به شورای مسکن استان ارائه شود».

فداکار با بیان اینکه مردم و مالکان باید در خصوص بافت فرسوده کرمان همکاری کنند،اضافه کرد:«شهرداری و میراث فرهنگی بحث‌هایی در این مناطق دارند اما زیرساخت‌ها در این منطقه وجود دارد و با ساخت مسکن در این مناطق،بازسازی فضای شهری نیز انجام می‌شود».

وی یادآور شد:«طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان در رتبۀ ۱۹ کشور قرار گرفت و این آمار در حالی‌ست که سه ماه قبل،جنوب استان،سوم و شمال کرمان در رتبۀ ۱۵ بود اما آغاز ساخت ۱۸ هزار و ۶۷۴ واحد مسکونی از امروز رتبۀ استان را تغییر می‌دهد».

 

کرمان یکی از سه استان درگیر مشکل زمین

فداکار گفت:«یکی از سه استان درگیر مشکل تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن،کرمان است و در این زمینه شاخص‌هایی وجود دارد که یکی زیرساخت و دیگری بلامعارض بودن این زمین‌ها است لذا قابلیت انجام عملیات اجرایی پروژه‌ها باید در زمین‌های پیشنهادی وجود داشته باشد».

رئیس شورای مسکن استان کرمان ادامه داد:«با وجود اقدامات انجام شده مشکل زمین سه شهر باقی مانده استان کرمان (کرمان،زرند و بم) طی ۲ ماه آینده رفع می‌شود».

وی گفت:«ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در ۵۴۰ هکتار در شهرستان‌های انار و رفسنجان نهایی شده که این طرح به شورای عالی مسکن می‌رود و مشکل این ۲ شهر برای همیشه رفع می‌شود».

استاندار کرمان افزود:«امروز آماده‌سازی هفت منطقه ازجمله شهرستان بم،بافت،شهربابک،۱۰۸ هکتار در کرمان،محدودۀ ۱۶.۸ هکتاری ریگان و عملیات ساخت ۲ پروژه در سیرجان به میزان یکهزار و ۴۶۰ واحد آغاز می‌شود که در مجموع یکهزار و ۲۳ هکتار آماده شده است».

وی همچنین گفت:«ساخت در ۶۶۰ هکتار نهضت ملی مسکن در جنوب استان کرمان تعیین شده است که بهزودی اجرایی می‌شود».

فداکار بیان کرد:«هرچه زمین در اختیار دستگاه‌ها است باید برای مسکن اعلام شود تا کار جدی پیش برود؛ ضمن آنکه بانک‌ها همکاری لازم را داشته باشند».

وی افزود:«شرکت‌های صنعتی و معدنی پیشنهادهایی داشتند که این واحدها باید به ساخت مسکن برای حوزۀ جمعیت تحت پوشش خود کمک کنند». /پ




ساماندهی شهرک ۱۴ معصوم کرمان تسریع شود

منبع:خبر کرمان
?

ساماندهی شهرک ۱۴ معصوم کرمان تسریع شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی