سال گذشته ۲۰۰ خانوار بمی از پوشش کمیته امداد خارج شدند

نذیر کرمان/کرمان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بم با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰۰ خانوار دیگر مددجوی شهرستان، خودکفا و از پوشش کمیته امداد خارج شدند، گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ یک میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان وام اشتغالزایی به ۱۵۳ نفر در شهرستان بم پرداخت شد. مسعود صادقی در گفت‌وگو با نذیر […]



نذیر کرمان/کرمان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بم با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰۰ خانوار دیگر مددجوی شهرستان، خودکفا و از پوشش کمیته امداد خارج شدند، گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ یک میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان وام اشتغالزایی به ۱۵۳ نفر در شهرستان بم پرداخت شد.

مسعود صادقی در گفت‌وگو با نذیر کرمان ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام توجه به شکوفایی استعدادها، مددرسانی به کار و کمک برای ایجاد زندگی شرافتمندانه اقشار محروم را ماموریت اصلی کمیته امداد دانست.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌ایم، افزود: اشتغال، مسکن و خوداتکایی از محورهای توانمندسازی است و این کار را با رعایت تکریم افراد تا زمانی که از پوشش این نهاد خارج شوند، دنبال می‌کنیم.

صادقی با بیان اینکه ۴۰۳۰ خانوار شامل ۹۵۶۶ نفرمددجو تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بم هستند، تصریح کرد: در سال جاری مستمری مددجویان افزایش ۳۰ درصدی داشته بنابراین برای خانواده تک ‌نفره امسال این عدد به یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان و خانواده پنج ‌نفره نیز سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس کمیته امداد بم بیان کرد: از ابتدای سال گذشته چند سری جهیزیه بین نوعروسان نیازمند توزیع شده که ارزش ریالی آن در مجموع سه میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان بوده و هر سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی یخچال، اجاق گاز، جارو برقی، تلویزیون و لباسشویی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰۰ خانوار دیگر مددجوی شهرستان، خودکفا و از پوشش کمیته امداد خارج شدند، گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ یک میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان وام اشتغالزایی به ۱۵۳ نفر در شهرستان بم پرداخت شد.

صادقی با اشاره به ارائه خدمات حمایتی به ۲۷۳ نفر از بیمار خاص و صعب‌العلاج، در ادامه بیان کرد: به منظور توانمندسازی و تحقق درآمد پایدار مددجویان، حق بیمه تامین اجتماعی ۹۶ نفر از آنها به سازمان پرداخت شده که در حال حاضر  مستمری‌بگیر هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بم با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد بیان کرد: ۱۰۹۲ نفر دانش آموز از خدمات ما بهره‌مند می‎شوند که از این  تعداد ۵۶ نفر نخبه تحصیلی هستند.

وی با تشریح تدابیر کمیته امداد برای خانه‌دار شدن مددجویان این نهاد، گفت: در سال گذشته ۱۳ واحد مسکونی توسط نهادهای مختلف برای مددجویان احداث شده و در سال جاری نیز ۶ واحد در دست ساخت است.

صادقی با اشاره به اجرای بیش از ۱۳۰ طرح در پی ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان کمیته امداد بم بیان کرد: ۱۰۰ نیز نیز از طریق کاریابی به کارخانجات منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید معرفی شده ‌ند .

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بم  از خودکفایی ۳۲۵ مددجوی تحت پوشش این نهاد خبر داد و افزود: میزان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده به مددجویان در سال گذشته، بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ۲۹۸ نفر یتیم و ۷۲۳ نفر فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، بیان کرد: تعداد ۱۵  مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان بم و ۶ مرکز در سطح شهر  و ۹ مرکز در روستاهای  باغچمک، دهبکری و خواجه عسکر فعال هستند.

صادقی اظهار کرد: در سال گذشته مردم نیکوکار شهرستان بم پنج میلیارد و ۳۴۵ ‌میلیون تومان  زکات پرداخت کردند که عمده جمع آوری زکات نقد و کالا بوده که در همان محل هزینه شده است.

وی در پایان بیان کرد: پویش‌های «به عشق حسین (علیه السلام)» و «اطعام و احسان حسینی» همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش در حال برگزاری است.

انتهای پیام


سال گذشته ۲۰۰ خانوار بمی از پوشش کمیته امداد خارج شدند

منبع: ایـسنا
? سال گذشته ۲۰۰ خانوار بمی از پوشش کمیته امداد خارج شدند