سالروز استقرار جمهوری اسلامی، سالروز تحقق وعده خداست

فت فتو/کرمان امام جمعه رفسنجان گفت: سالروز استقرار جمهوری اسلامی و سالروز تحقق وعده خداست که فرمود هرکس دین و خدا را یاری کند یاری اش می کند. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه امروز رفسنجان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سالروز استقرار نظام جمهوری […]

فت فتو/کرمان امام جمعه رفسنجان گفت: سالروز استقرار جمهوری اسلامی و سالروز تحقق وعده خداست که فرمود هرکس دین و خدا را یاری کند یاری اش می کند.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه امروز رفسنجان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: امروز سالروز استقرار جمهوری اسلامی و سالروز تحقق وعده خداست که فرمود هرکس دین و خدا را یاری کند یاری اش می کند. با حضور یکپارچه مردم در همه صحنه ها که منجر به پیرزی انقلاب شد جمهوری اسلامی به تصویب رسید و بیش از ۴ دهه علیرغم تحریم ها و تهدیدها و تهاجمات نظامی و غیره به کار خود ادامه داده و به پیش می رود.

وی افزود: امام در یک جمله فرمود: ماهیت جمهوری اسلامی این است که با شرایطی که اسلام برای حکومت قرار داده با اتکا به آرای ملت حکومت تشکیل شده و مجری احکام اسلامی و احکام الهی شود.

وی با اشاره به تعبیر مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی، گفت: جمهوی اسلامی در مردم‌سالاری متکی به آرای عمومی است امید که بتوانیم از این عطیه الهی درست استفاده کنیم و حاکمیت را به سمت درستی اجرای احکام الهی و اسلامی پیش ببریم. امام راحل(ره) فرمودند امروز جمهوری اسلامی ودیعه ای است که از جانب خدا به ملت ایران سپرده شده و از زن و مرد و پیر و جوان در حفظ این ودیعه مسئول هستیم.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به نامگذاری سال جدید بنام «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، خاطرنشان کرد: تمام انرژی ها و اندیشه ها بر بحث تولید تمرکز شود چون دور زدن  تحریم ها با تولید امکان پذیر است و همچنین اشتغال آفرینی شود چرا که یکی از مشکلات جامعه، بیکاری است. البته اشتغال نه هر نوع اشتغالی. کار باید اشتغال مولد در راستای تولید باشد. اشتغالی که تولید بیشتر و خدمت بیشتر باشد.

عسکری با بیان اینکه ضریب خطا و اشتباه در کارهای دانش بنیان ها کمتر است، تصریح کرد: برخی از محصولات ما آنقدر گران است و یا از کیفیت پایین برخوردار است که قابل عرضه در دنیا و رقابت نیست. محصولات دانش بنیان با کیفیت مطلوب می تواند به دنیا عرضه شود.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) در جمعه آخر ماه شعبان که برای مردم خطبه ای ایراد کرد و فرمود: مردم ماه خدا به شما روی آورده است، با سه ویژگی ماه برکت، ماه رحمت و ماه مغفرت، درهای رحمت الهی باز است و تمام شرایط آماده است و ماه را غنیمت شمارید تنها ماهی است که در قرآن از ۱۲ ماه قمری از آن نام برده شده است. برای اینکه در این ماه قرآن نازل شد؛ ماه رمضان ماه روزه هم است اما عظمت آن به خاطر روزه نیست بلکه به خاطر نزول قرآن است.

عسکری ادامه داد: برخی انسان ها پیر و ناتوان یا مسافرند و روزه برایشان از نظر شرعی حرام است، اما در ماه رمضان حتی اگر روزه نیستید حق ندارید اقدام به روزه خواری کنید. حجاب هم شرعی و هم قانونی و از ضروریات دین است و باید رعایت شود. درست است در دین اکراه نیست اما در ملا عام قانون است مسلمان یا نامسلمان، حق ندارید بی حجاب باشید. مسئله قانون یک چیز است و شرع چیز دیگری است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به انجام واکسیناسیون و حضوری شدن تمامی مدارس و آموزشگاه ها و دانشگاه ها از روز یکشنبه ۱۴ فروردین، یادآور شد: قبلا به خاطر ضرورت غیر حضوری بود. میلیاردها هزینه شده تا این مصونیت در جامعه ایجاد شده و ابتلا به کرونا کم شده اما با این حال مردم رعایت کنند تا بیماری خیز برندارد.

وی با بیان اینکه ما در آموزه های دینی مان نه در عقل و نه در سنت و غیره چیزی به عنوان اینکه ۱۳ نوروز نحس است سراغ نداریم، عنوان کرد: در آستانه روز طبیعت و در آستانه ماه مبارک رمضان هم هستیم از ماه رمضان هم باید استقبال شود چه خوب است مردم با روزه به گردش طبیعت بروند. خداوند هم طبیعت را برای استفاده ما قرار داده که نباید طبیعت را خراب کنیم و منابع طبیعی را حفظ کنیم.

انتهای پیام




سالروز استقرار جمهوری اسلامی، سالروز تحقق وعده خداست

منبع: ایـسنا
? سالروز استقرار جمهوری اسلامی، سالروز تحقق وعده خداست