سالانه ۹.۵ میلیون تن بار از خط ریلی کرمان – سیرجان جابه‌جا می‌شود | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت:«پروژۀ ریلی کرمان – سیرجان به‌عنوان اولین سرمایه‌گذاری عمدۀ بخش خصوصی در زیرساخت‌های شبکه ریلی کشور در حال انجام است». جبارعلی ذاکری در جلسۀ ابلاغ قطعیت قرارداد و شروع احداث پروژۀ ریلی کرمان – سیرجان توضیح داد:«با اجرای این پروژه،امکان جابه‌جایی حدود ۹.۵ میلیون […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت:«پروژۀ ریلی کرمان – سیرجان به‌عنوان اولین سرمایه‌گذاری عمدۀ بخش خصوصی در زیرساخت‌های شبکه ریلی کشور در حال انجام است».

جبارعلی ذاکری در جلسۀ ابلاغ قطعیت قرارداد و شروع احداث پروژۀ ریلی کرمان – سیرجان توضیح داد:«با اجرای این پروژه،امکان جابه‌جایی حدود ۹.۵ میلیون تن بار فراهم می‌شود و مسیر حمل بار نیز ۳۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد».

وی با بیان این‌که میزان سرمایه‌گذاری این پروژه به ۷.۲ هزار میلیارد تومان (همت) می‌رسد،ادامه داد:«امیدواریم با اجرای این پروژه،نه تنها حجم بار کل شبکۀ ریلی افزایش یابد بلکه درآمدزایی بیشتری نیز حاصل شود».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،ذاکری در ادامه افزود:«اتصال چشمه‌های بار از جمله اهداف مهم راه‌آهن است و به همین دلیل توجه ویژه‌ای به ایجاد خطوط ریلی صنعتی داریم».

وی همچنین به تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خطوط صنعتی اشاره کرد و گفت:«به شرکت‌های بخش خصوصی فراخوان داده شده است و از زمانی که تقاضا و مستندات سرمایه‌گذاران به دست راه‌آهن برسد،ظرف ۳ ماه به سرمایه‌گذاران پاسخ داده خواهد شد. همچنین برای افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری،مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته‌ایم».

معاون وزیر راه و شهرسازی به اهمیت ملی برخی پروژه‌های ریلی اشاره و خاطرنشان کرد:«تکمیل برخی مسیرهای ریلی می‌تواند اثربخشی ملی و تأثیرات قابل‌توجهی بر اقتصاد حمل‌ونقل و قیمت تمام‌شدۀ کالاها داشته باشد».

وی با تاکید بر این‌که از پروژۀ کرمان – سیرجان به‌عنوان الگویی برای سایر پروژه‌های ریلی و دوخطه کردن سایر مسیرهای ریلی استفاده خواهد شد،اضافه کرد:«امیدواریم بتوانیم با توسعۀ خطوط صنعتی و همچنین کاهش هزینۀ حمل بار،تاثیری بر کاهش قیمت تمام‌شدۀ کالاهای تولیدی داشته باشیم».

مدیرعامل راه‌آهن همچنین در ادامه اظهار کرد:«ناوگان ریلی مسافری نیز رویکرد جدیدی خواهد داشت».

گفتنی است،پروژۀ ریلی کرمان – سیرجان با طول ۱۶۹ کیلومتر که دارای ۲ کیلومتر پل و ۳ کیلومتر تونل (۶ دستگاه) است،اولین پروژه زیرساخت حوزۀ ریلی است که با این حجم توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود و در حال حاضر با پیشرفت ۶۲.۲۳ درصدی در حال انجام است.




سالانه ۹.۵ میلیون تن بار از خط ریلی کرمان – سیرجان جابه‌جا می‌شود

منبع:خبر کرمان
?سالانه ۹.۵ میلیون تن بار از خط ریلی کرمان – سیرجان جابه‌جا می‌شود :اخبار استان کرمان – اقتصادی