سالانه ۴۰ هزار تن انبه در ایران تولید می‌شود

فردای کرمان – گروه اقتصاد: عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور از تولید سالانه ۴۰ هزار تن انبه در ایران خبر داد و گفت:«سه هزار و ۳۰۰ هکتار درختان بارده و ۹۰۰ هکتار درختان غیر بارده انبه در کشور وجود دارد که از این میزان سطح زیر کشت،سالانه نزدیک به ۴۰ هزار تن […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور از تولید سالانه ۴۰ هزار تن انبه در ایران خبر داد و گفت:«سه هزار و ۳۰۰ هکتار درختان بارده و ۹۰۰ هکتار درختان غیر بارده انبه در کشور وجود دارد که از این میزان سطح زیر کشت،سالانه نزدیک به ۴۰ هزار تن میوه انبه در کشور برداشت می‌شود.».

ابراهیم سابکی افزود:«استان هرمزگان رتبۀ اول،جنوب استان سیستان و بلوچستان رتبۀ دوم و جنوب استان کرمان رتبۀ سوم را از حیث تولید انبه به خود اختصاص داده‌اند».

وی با بیان این‌که درخت انبه همانند پسته دارای عمر بسیار طولانی است و درختان بارده انبه بالای ۸۰ تا ۱۰۰ سال به خوبی عملکرد دارند،ادامه داد:«در حال حاضر بیشترین محدودیت برای توسعۀ کشت انبه در کشور کمبود منابع آبی است».

به گزارش فردای کرمان به نقل از تسنیم سراسری،‌ عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور با اشاره به اینکه انبه از مهم‌ترین میوه‌های گرمسیری در دنیا ست،اظهار کرد:«خوشبختانه امکان کشت این درخت ارزشمند در جنوب‌شرق ایران مثل استان سیستان و بلوچستان،استان هرمزگان و جنوب استان کرمان به خوبی فراهم است».

وی گفت:«انبه جزو خانواده پسته است اما برخلاف درخت پسته،خزان نمی‌کند و همیشه سبز است».

سابکی بیان کرد:«در منطقۀ جنوب‌شرق ایران درختان انبه با قدمت افزون بر ۳۰۰ سال به چشم می‌خورد».

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ سال کشت درختان انبه در مناطق جنوب‌شرق کشور رواج داشته است،گفت:«در حال حاضر بسیاری از باغداران کشور به کشت و کار این محصول مشغول هستند».

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور با بیان این‌که انبه جزو محصولات مناطق گرم و مرطوب است،یادآور شد:«سطح زیرکشت انبه در کشور طی سال‌های اخیر به سبب برخی محدودیت‌ها مثل کمبود منابع آبی ثابت بوده است».

وی با اشاره به این‌که در دنیا بیش از ۱۰۰۰ رقم انبه وجود دارد،افزود:«خوشبختانه کشور از ظرفیت بسیار خوبی در بحث رقم انبه برخوردار است و مشکل خاصی در رقم دیده نمی‌شود». /پ

 




سالانه ۴۰ هزار تن انبه در ایران تولید می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

سالانه ۴۰ هزار تن انبه در ایران تولید می‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی