سازمان بازرسی مکلف به رسیدگی به گزارشات مردمی است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز، ۲۰ شهریورماه در آیین تودیع و معارفه بازرس کل استان کرمان با بیان اینکه براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، قوه قضاییه، قوه‌ای مستقل و عهده‌دار عدالت است، گفت: فلسفه اصلی قوه قضاییه اجرای عدالت است و وظایفی که برعهده دارد نیز […]


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/fetfet/domains/nazirkerman.ir/public_html/nazirkwp/plugins/easy-watermark/src/classes/Features/CacheBusting.php on line 155


به گزارش نذیر کرمان از کرمان، ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز، ۲۰ شهریورماه در آیین تودیع و معارفه بازرس کل استان کرمان با بیان اینکه براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، قوه قضاییه، قوه‌ای مستقل و عهده‌دار عدالت است، گفت: فلسفه اصلی قوه قضاییه اجرای عدالت است و وظایفی که برعهده دارد نیز بر اساس همین فلسفه است.

وی با بیان اینکه عدالت گمشده بشریت و هدف فرستان انبیای الهی است، افزود: در قرآن کریم و سخنان ائمه اطهار(ع) نیز بر رعایت عدالت تأکید شده و جایگاه خاصی دارد. زیرا عدالت موجب آبادانی، دوام و پایداری حکومت‌ها و دوام امور می‌شود. عدالت یعنی هر چیزی سر جای خودش قرار بگیرد و برای تشخیص این امر باید به قانون مراجعه کنیم. مقام معظم رهبری تأکید بر اجرای قانون داشته و اجرای قانون را موجب تأمین عدالت در تمام مباحث می‌دانند.

خدائیان تصریح کرد: سازمان بازرسی عالی‌ترین دستگاه نظارتی کشور است که وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قانون و حُسن جریان امور را برعهده دارد. در دستگاه‌های متعدد دستگاه نظارتی داریم اما حُسن جریان امور فراتر از اجرای صحیح قانون است که این نظارت را سازمان بازرسی برعهده دارد.

وی ادامه داد: صلاحیت سازمان بازرسی عام است و می‌تواند قبل، بعد و زمان انجام یک کار ورود کرده و برای رعایت قانون تذکر داده و نظارت کند. گفت: سازمان بازرسی مکلف به رسیدگی به گزارشات مردمی است و مردم می‌توانند گزارشات فساد را از طریق سامانه و شماره ۱۳۶ اعلام کنند که پیگیری می‌شود.

خدائیان تصریح کرد: استان کرمان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و دارای اقلیم متنوع، شرکت‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی، شبکه‌های ارتباطی، توانایی بهره‌برداری از انرژهای نو، برخورداری از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و قطب‌های علم و فناوری است اما آیا توانسته به جایگاهی که شایسته مردم است، برسد؟ پاسخ مثبت نیست و برای رسیدن به نقطه مورد نظر فاصله داریم و در این راه نقش مدیران حائز اهمیت است.

وی چالش قاچاق مواد مخدر، سوخت، ریزگردها، کمبود صنایع فراوری محصولات کشاورزی و معدنی و توزیع نامتوازن امکانات را از مشکلات کرمان برشمرد و اظهار کرد: اگر صنایع و معادن کرمان به کمک بیایند، همه نقاط استان می‌توانند رشد و توسعه متوازنی داشته باشند و سازمان نظارت و بازرسی باید بر مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و صنایع نظارت کند و جلوی رانت را بگیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان با بیان اینکه شهید سلیمانی برای همه ما به ویژه مدیران استان کرمان اسوه است، گفت: اگر در کار خود اخلاص داشته باشیم خداوند قلب‌ها را تسخیر می‌کند و امیدواریم بتوانیم پا جای پای شهید سلیمانی گذاشته و زمینه توسعه استان را فراهم کنیم.

در پایان این مراسم از اقدامات احمد آبیار بازرس سابق کرمان قدردانی و دادخدا سالاری به‌عنوان بازرس کل استان کرمان منصوب شد.

انتهای پیام


سازمان بازرسی مکلف به رسیدگی به گزارشات مردمی است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? سازمان بازرسی مکلف به رسیدگی به گزارشات مردمی است