ساخت محافظ لاستیک تراک بومی سازی شده، حرکتی دیگر در راستای بومی سازی قطعات

مصطفی عبدالهی گفت:يكي از مهمترين قطعات ارزبر در زنجيره فولاد و معدن كشور، لاستيك دامپتراك‌های معدنی است، در معادن به خاطر وجود سنگ‌های تيز و عدم ديد كامل لاستيك‌ها، توسط راننده به خصوص لاستيك عقب سمت شاگرد، پارگی لاستيك از ناحيه ديواره كناری به صورت متعدد اتفاق می افتد و عملا سبب تعویض لاستیک می […]

مصطفی عبدالهی گفت:يكي از مهمترين قطعات ارزبر در زنجيره فولاد و معدن كشور، لاستيك دامپتراك‌های معدنی است، در معادن به خاطر وجود سنگ‌های تيز و عدم ديد كامل لاستيك‌ها، توسط راننده به خصوص لاستيك عقب سمت شاگرد، پارگی لاستيك از ناحيه ديواره كناری به صورت متعدد اتفاق می افتد و عملا سبب تعویض لاستیک می شود.

مصطفی عبدالهی معاون فنی و مهندسی مجتمع گل‌گهر  در گفتگو با “فت فتو” در خصوص تجهیزات جانبی دامپتراک این واحد معدنی خبر داد و گفت: ساخت قطعه گارد محافظ لاستیک دامپتراک‌های معدنی با حمایت گل گهر و شرکت های اقماری زیر مجموعه انجام شده است.

وی ادامه داد: با حضور دکتر فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت در محل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از دامپتراک ۶۰ تنی بومی سازی شده  شرکت  گهر زمین رونمایی شد.

عبدالهی اذعان کرد: این تراک شصت تنی که صد در صد توسط متخصصان داخلی و با حمایت شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر ساخته شده است، نیازمند قطعاتی است که به طول عمر آن بیافزاید.

معاون فنی و مهندسی گل گهر ادامه داد:  دامپتراک در بازارهای بین‌المللی۶۰۰ هزار یورو است که با توجه به هزینه ساخت ۲۰۰ هزار یورویی آن، کاهش ارزبری قابل توجهی داشته و از سویی قابلیت رقابت با محصول مشابه خارجی و صادرات آن نیز وجود دارد.

 مصطفی عبداللهی در ادامه به ساخت قطعه گارد محافظ لاستیک دامپتراک‌های معدنی اشاره کرد و گفت: این قطعه با حمايت شركت معدنی صنعتی گل‌گهر و پيمانكاران گهر همكار و آرمان گهر،توسط گروه صنعتی صراط فتح سيرجان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه يكي از مهمترين قطعات ارزبر زنجيره فولاد و معدن كشور، لاستيك دامپتراك‌های معدنی است، گفت: توليد این قطعه به حجم سرمايه‌گذاري عظيمي نیاز دارد که شركت معدني و صنعتي گل‌گهر در گام اول، رويكرد كاهش مصرف این قطعه را در دستور كار خود قرار داده است.

معاون فنی و مهندسی مجتمع گل‌گهر اظهار کرد : تاکنون دو اقدام جهت كاهش مصرف لاستيك دامپتراك‌های معدنی كه شامل روكش لاستيك‌های معدنی و گارد محافظ لاستيك بوده‌، تدوين و اجرا شده است.

عبدالهی افزود: گارد محافظ لاستيك كه شركت RUD آلمان طراح و توليد كننده آن با برند تجاری SideFlux است؛ از آسيب به ديواره كناری لاستيك جلوگيری مي‌کند اما می افتد و عملا سبب تعویض لاستیک می شود.

وی اذعان کرد: بسیار اتفاق افتاده است که لاستيك با سطح آج مناسب است اما به دليل پارگی از ديواره كناری، قابليت و کارکرد خود را  از دست می دهد و پيمانكاران مجبور به تعويض لاستيك هستند.

عبداللهی تاکید کرد: بعد از شناسایی مشکل که هزینه زیادی را بر شرکت تحمیل می کرد بر اساس تفاسير تدوین شده، پروژه ساخت گارد محافظ لاستيك، توسط گروه صنعتی صراط فتح سيرجان در دستور كار قرار گرفت و اولين نمونه آن بر روی يكی از دامپتراك‌های پيمانكاران منطقه گل‌گهر جهت تست عملياتی نصب شد.

وی با بیان اینکه هدف از نصب اولین قطعه آزمایشی تست عملياتی این محافظ بود، گفت: با این نتیجه که در صورت موفقيت آميز بودن، توليد انبوه آغاز و بر روی كليه دامپتراك‌ها و ساير ماشين آلات معدنی نصب شود، طرح ازمایشی آن اجرایی شد.

معاون فنی و مهندسی مجتمع گل‌گهر اذعان کرد: اين قطعه نه تنها در معادن منطقه گل‌گهر، بلكه در كليه معادن ايران کاربرد دارد و كمك شاياني به كاهش مصرف لاستيك و خروج كمتر ارز از كشور خواهد کرد.

انتهای پیام/ طهماسبی
 




ساخت محافظ لاستیک تراک بومی سازی شده، حرکتی دیگر در راستای بومی سازی قطعات

منبع:آرمـان
? ساخت محافظ لاستیک تراک بومی سازی شده، حرکتی دیگر در راستای بومی سازی قطعات