زیر ساخت «انتخابات تناسبی» فراهم نیست/ فضا با این راهکار رقابتی نمی‌شود

حسین کنعانی مقدم تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی نذیر کرمان، با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر برگزاری «انتخابات تناسبی» در تهران، گفت: ما نظرات خود را به عنوان احزاب و گروه‌های سیاسی به وزارت کشور و مجلس ارائه کرده‌ایم و معتقدیم که انتخابات باید مرحله‌ای شود. اما لازمه روشی که مجلس […]

حسین کنعانی مقدم تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی نذیر کرمان، با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر برگزاری «انتخابات تناسبی» در تهران، گفت: ما نظرات خود را به عنوان احزاب و گروه‌های سیاسی به وزارت کشور و مجلس ارائه کرده‌ایم و معتقدیم که انتخابات باید مرحله‌ای شود. اما لازمه روشی که مجلس دنبال و پیگیری می کند، شکل گیری احزاب قدرتمند در کشور است. 

وی افزود: با روش تناسبی تلاش می‌کنند تا مشارکت بیشتر شود، اما به دلیل آنکه زیرساخت‌های آن فراهم نیست، به نظر می‌رسد این مصوبه در شورای نگهبان تایید نشود و به انتخابات اسفندماه هم نرسد. 

این فعال سیاسی با بیان اینکه در این خصوص باید دولت لایحه می‌داد،خاطرنشان کرد: همان طور که رهبرانقلاب هم در بیانات خود فرمودند، اولویت با لایحه است، چون در لایحه همه جوانب کار در نظر گرفته می‌شود و بر همان اساس قانونگذاری انجام می‌شود.

کنعانی با بیان اینکه «انتخابات تناسبی»، دارای نقاط قوت و مثبت است،باردیگر یادآور شد که به دلیل آنکه زیرساخت‌های لازم آن فراهم نشده، ممکن است با مشکل مواجه شود. 

وی پیرامون انتقادهایی که به «انتخابات تناسبی» وارد است، بیان کرد: اگر بنا باشد در کلان شهر‌ها به صورت لیستی و تناسبی این کار انجام شود، در حال حاضر زیرساخت‌های احزاب فراهم نیست به همین جهت اجرای این مصوبه امکان پذیر نیست.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان مجلس نظر دیگری ارائه داده‌اند و می‌گویند «انتخابات تناسبی» باعث رقابت و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات می شود، اظهار کرد: اگر زیرساخت‌ها آماده باشد، چنین مسئله‌ای باید در کل کشور اجرا شود نه اینکه بخواهند فقط در تهران آزمایش کنند؛ تهران«موش آزمایشگاهی» نیست!

کنعانی مقدم گفت: به نظر می‌رسد وقتی «مشارکت حداکثری» اتفاق می‌افتد که بنا بر توصیه رهبر انقلاب، انتخاباتی رقابتی، سالم، مشارکتی، با امنیت و حضور همه سلایق شکل گیرد، در غیر این صورت با این مکانیزمی که نمایندگان طراحی کرده‌اند مشارکت حداکثری شکل نمی‌گیرد.

انتهای پیام/




زیر ساخت «انتخابات تناسبی» فراهم نیست/ فضا با این راهکار رقابتی نمی‌شود

منبع:آنـــا
? زیر ساخت «انتخابات تناسبی» فراهم نیست/ فضا با این راهکار رقابتی نمی‌شود