زنان نقش تربیتی بی‌بدیلی در جامعه دارند

استاندار کرمان گفت: اگرچه امروزه مدارس و رسانه‌های اجتماعی به عنوان الگوهای تربیتی نقش پیدا کرده‌اند اما جایگاه زنان بدیل ندارد. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری فت فتو، محمدمهدی فداکار صبح امروز در اولین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار که در سالن مرتضوی استانداری برگزار شد، گفت: همه ما زن و یا مرد مدیون مادرانمان […]

استاندار کرمان گفت: اگرچه امروزه مدارس و رسانه‌های اجتماعی به عنوان الگوهای تربیتی نقش پیدا کرده‌اند اما جایگاه زنان بدیل ندارد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری فت فتو، محمدمهدی فداکار صبح امروز در اولین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار که در سالن مرتضوی استانداری برگزار شد، گفت: همه ما زن و یا مرد مدیون مادرانمان هستیم، بی شک علایق، کلمات و بخش عمده رفتار اجتماعی‌مان تحت تاثیر مادرانمان است.

وی ادامه داد: زنان اثرگذاری بسیاری به عنوان یک فرد در جامعه و از طرفی مادر خانه دارند همچنین در طول تاریخ کشورمان نیز نقش و جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند.

استاندار کرمان با تاکید بر این‌که هر انسانی به تناسب جایگاه و ویژگی‌ها خود نقش متفاوتی را ایجاد می‌کند، توضیح داد: زن و مرد هر دو دارای مسئولیت اجتماعی‌اند اما در خانه به نسبت جایگاه زن، زنان نقش بیشتری دارند.

فداکار افزود: مهر مادری چیزی است که بدیل و جایگزینی ندارد اگر چه امروزه مدارس، رسانه‌های اجتماعی و … به عنوان یکی از الگوهای تربیتی نقش پیدا کرده‌اند اما جایگاه مادر بدیل ندارد.

استاندار کرمان با اشاره به این‌که مسئولیت های اجتماعی بیشتر بر عهده مردان است، تشریح کرد:از آن‌جا که زنان نقش‌های متعددی از جمله همسری ومادری دارند حضورشان در خانه موثرتر است.

وی بیان کرد: اسلام در ۱۴۰۰ سال قبل حقوقی را به زنان در نظر گرفته است که تاکنون چنین حقوقی در هیچ جای جهان برای زنان درنظر گرفته نشده است.

فداکار با اشاره به نقش زنان ایرانی در انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: اگر مادران اجازه حضور فرزندان و همسر خود را به جبهه نمی‌دادند، نمی توانستیم در مقابل دشمن بایستیم.

انتهای خبر/پسند




زنان نقش تربیتی بی‌بدیلی در جامعه دارند

منبع:آرمـان
? زنان نقش تربیتی بی‌بدیلی در جامعه دارند