زنان سرپرست خانوار از دریافت وام اشتغال‌زایی می‌ترسند

فردای‌کرمان ـ گروه جامعه:سرپرست بهزیستی استان کرمان گفت:«بهزیستی در حال حاضر تسهیلاتی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار به صورت بلاعوض می‌پردازد و مبلغی که در نظر گرفته شده عالی است. همچنین تسهیلات کم‌بهرۀ اشتغال را داریم که دارای دورۀ تنفس و مبلغ اقساط پایین است و همچنین می‌توانیم این زنان  را برای آموزش به فنی […]

فردایکرمان ـ گروه جامعه:سرپرست بهزیستی استان کرمان گفت:«بهزیستی در حال حاضر تسهیلاتی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار به صورت بلاعوض می‌پردازد و مبلغی که در نظر گرفته شده عالی است. همچنین تسهیلات کم‌بهرۀ اشتغال را داریم که دارای دورۀ تنفس و مبلغ اقساط پایین است و همچنین می‌توانیم این زنان  را برای آموزش به فنی و حرفه‌ای معرفی کنیم. اما وقتی اقتصاد پویا نباشد هرچه‌قدر تسهیلات پرداخت و کسب و کار راه‌اندازی شود،کار این افراد رونق نمی‌گیرد».

علیرضا وحیدزاده افزود:«این تسهیلات مدت طولانی است که پرداخت می‌شود اما این افراد از اینکه شاید نتوانند موفق شوند نگرانند و ترجیح‌شان استفاده از همان آب باریکه سازمان است».

وی اظهار کرد:«زنان سرپرست خانوار در فرایند توانمند سازی کمتر شرکت می‌کنند چرا که می‌ترسند اگر برچسب توانمند بخورند،ممکن است همان آب باریکه هم قطع شود».

به گزارش فت فتو به نقل از ایلنا،وی ۳۰ تیرماه ادامه داد:«برخی از این زنان وقتی تسهیلاتی می‌گیرند و وارد فعالیت اقتصادی می‌شوند چون بازار آن پویایی لازم را ندارد دچار شکست می‌شوند و علاوه بر بیکار شدن بدهکار هم  می‌شوند که این نگرانی‌ها باعث می‌شود که کمتر برای تسهیلات اشتغال‌زایی اقدام می‌کنند».

وی گفت:«با افزایش آمار طلاق در کشور ،  استان کرمان هم به لحاظ جمعیت زنان سرپرست خانوار همسطح میانگین کشوری است که درصد بالایی از این زنان به بهزیستی مراجعه می‌کنند».

وحیدزاده بیان کرد:«تعداد زنانی که خانواده‌ها را سرپرستی می‌کنند افزایش یافته و تردیدی در این موضوع وجود ندارد. بیش از ۱۴ هزار پرونده در دفتر زنان استان کرمان داریم که هم‌اکنون دارند خدمات دریافت می‌کنند». / الف




زنان سرپرست خانوار از دریافت وام اشتغال‌زایی می‌ترسند

منبع:خبر کرمان
?

زنان سرپرست خانوار از دریافت وام اشتغال‌زایی می‌ترسند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی