زرند شهر تنش آبی کشور است | اخبار استان کرمان

فرماندار زرند خبر داد: شهرستان زرند شهر تنش آبی در کشور است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «راه‌ آرمان»، با توجه به مشکلات عدیده‌ی تنش آبی در شهرستان زرند به سراغ سیدرضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند رفته و با او به گفت‌و‌گو نشستیم وضعیت آب در شهرستان زرند […]




فرماندار زرند خبر داد: شهرستان زرند شهر تنش آبی در کشور است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «راه‌ آرمان»، با توجه به مشکلات عدیده‌ی تنش آبی در شهرستان زرند به سراغ سیدرضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند رفته و با او به گفت‌و‌گو نشستیم

وضعیت آب در شهرستان زرند به چه صورت هست؟ 

شهرستان زرند با توجه به مشکلات آبی که دارد جزء شهرهای دچار تنش آبی در کل کشور است، لذا سرمایه‌گذاری که نیازمند آب فراوان باشد جایی در این شهرستان ندارد.
 

برای حل مشکلات آبی گریبان‌گیر کشاورزان چه تدبیری شده است؟

در گذشته کشاورزان را تشویق به تغییر شیوه آبیاری زمین‌های خود می‌کردند اما در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تنش آبی به آن‌ها توصیه می‌شود به دنبال کشت جایگزین باشند تا با شرایط اقلیمی شهرستان سازگار باشد، مثل گیاه آپونتیا که گیاه مقاومی است و نیاز به آب فراوان ندارد، مناطق سردسیر شهرستان نیز به سراغ کشت زیره بروند چون به آب کمی نیاز دارد.

 

روستاهای زرند با کمبود و قطعی مکرر آب روبه‌رو هستند برای رفع مشکلات آن‌ها چه کاری صورت گرفته است؟

روستاهای شهرستان زرند به ویژه جلگه‌شور با مشکلات آبی زیادی دست‌ و پنجه نرم می‌کند، چاه‌های مناطق روستایی در حال خشک شدن هستند و حفر چاه جدید نیز مشکلات را حل نمی‌کند چرا که دیری نمی‌پاید که خشک می‌شوند، برای حل بحران این مناطق علاوه بر کمبود آب نیاز به دستگاه‌های تصفیه آب وجود دارد.

 

جریان آب خلیج‌فارس که قرار بود به زرند برسد به کجا رسید؟

اقدامات و پیگیری‌های متعددی صورت گرفته به گونه‌ای که مستقیم با وزیر نیرو رایزنی شد و قرار بود بعد از رفع مشکل کرمان، مشکل انتقال آب به زرند صورت گیرد که همچنان در حال پیگیری و رایزنی هستیم.

 

توصیه‌ی پایانی شما به شهروندان زرندی چیست ؟

مشکلات آبی زرند ابعاد مختلفی دارد یکی از این ابعاد زیرساخت‌ منطقه است چراکه متاسفانه ما در عمق ۳۰۰ متری به آب می‌رسیم و حفاری چاه‌های جدید نیز پایدار نیست و به سرعت خشک می‌شوند، کشاورزان و شهروندان باید در مدیریت مصرف آب همکاری کنند و در زرند علاوه بر مشکل زیرساخت مشکل دستگاه تصفیه آب شرب را داریم تاکنون دو دستگاه تامین شده و هنوز به دو دستگاه دیگر نیاز داریم تا بتوانیم آب شرب با کیفیت به مصرف‌کنندگان برسانیم.

در پایان خبرنگار پایگاه خبری «راه‌آرمان»، با توجه به مشکلات عدیده‌ی کم‌ آبی از وزیر نیرو، استاندار کرمان، ریاست آب‌ و فاضلاب استان تقاضا دارد صدای مردم زرند را شنیده و برای رفع مشکل کم‌ آبی آن‌ها چاره‌ای اندیشیده و در کنار مردم زرند باشند تا این بحران را پشت سر بگذارند.

انتهای خبر /زارعی


زرند شهر تنش آبی کشور است

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? زرند شهر تنش آبی کشور است