زحمت یک ساله کشاورزان جنوب کرمان بر باد رفت | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان طوفان شدید همراه با بارش باران در روزهای اخیر موجب شد بخش زیادی از ثمر نخل‌های شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد و زحمت یک‌ساله نخلداران بر باد برود. رئیس شورای روستای حیدرآباد بخش اسماعیلی جیرفت در گفت و گو با نذیر کرمان اظهار کرد: محصول خرما در شهرستان‌های جنوب استان بر اثر طوفان و […]


نذیر کرمان/کرمان طوفان شدید همراه با بارش باران در روزهای اخیر موجب شد بخش زیادی از ثمر نخل‌های شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد و زحمت یک‌ساله نخلداران بر باد برود.

رئیس شورای روستای حیدرآباد بخش اسماعیلی جیرفت در گفت و گو با نذیر کرمان اظهار کرد: محصول خرما در شهرستان‌های جنوب استان بر اثر طوفان و بارندگی بین ۳۵ تا ۸۰ درصد خسارت دیده و در مجموع حدود ۸۰ درصد کل محصول خرمای این منطقه از بین رفته است.

ناصر خواجه حیدری افزود: عمده کار مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است که متاسفانه امسال خسارت سنگینی به کشاورزان وارد شد .

وی افزود: سطح زیرکشت نخیلات در روستای حیدرآباد بالای ۵۰ هکتار است که بیش از ۶۰ درصد به نخلداران خسارت وارد شده است.

رئیس شورای حیدر آباد اظهار کرد: به دلیل اینکه برخی از رقم‌های خرما دیرتر می‌رسند و همچنین نیروی کار مختص برداشت خرما به‌راحتی فراهم نمی‌شود، محصول برداشت نشده بود و بارش هفته گذشته و طوفان خسارت زیادی به بار آورد.

وی در ادامه با بیان این که وضعیت بیمه محصولات برای کشاورزان جذابیت ندارد، افزود: میزان حق بیمه و پرداختی خسارت بسیار کم است و جوابگوی خسارت کشاورز نیست که امیدواریم صندوق بیمه با در نظر گرفتن محصول و زحمت آن تصمیم درستی بگیرند تا ما حداقل حق کارگر را بتوانیم پرداخت کنیم.

رئیس شورای روستای حیدرآباد یادآور شد: خسارت پرداختی بیمه جوابگوی ضرر کشاورز نخواهد بود بنابراین پیگیر هستیم که از طریق مدیریت بحران استان، کشور و وزارتخانه کمک تاثیرگذاری صورت گیرد.

وی بیان کرد: در این منطقه افراد نیازمندی هستند که با برداشت همین محصول خرما خرج یک ساله خود را تامین می کردند امام اکنون همین را نیز از دست داده‌اند و امیدواریم مسئولان امر در این خصوص چاره اندیشی کنند.

به گزارش نذیر کرمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز میزان خسارت ناپایداری‌های جوی هفته گذشته به محصول خرمای منطقه را بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرده است.

احمد احمدپور با بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد بوده، ادامه داد: حدود ۸۰ درصد محصول خرمای جیرفت از بین رفته و ۲۳ هزار میلیارد ریال خسارت به این محصول وارد شده است.

انتهای پیام


زحمت یک ساله کشاورزان جنوب کرمان بر باد رفت

منبع: ایـسنا
? زحمت یک ساله کشاورزان جنوب کرمان بر باد رفت