ریشه همه غربت‌های تاریخ در عدم احساس مسئولیت سیاسی است

نذیر کرمان/کرمان استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات گفت: ریشه همه غربت‌های تاریخ در عدم احساس مسئولیت سیاسی است. حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه، ۱۳ تیر در تجمع «یاران ابراهیم، پیروان گفتمان انقلاب اسلامی» در موزه دفاع مقدس کرمان اظهار کرد: روز انتخابات، شب قدر سیاسی ماست و اهمیت معرفتیِ این امر […]



نذیر کرمان/کرمان استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات گفت: ریشه همه غربت‌های تاریخ در عدم احساس مسئولیت سیاسی است.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه، ۱۳ تیر در تجمع «یاران ابراهیم، پیروان گفتمان انقلاب اسلامی» در موزه دفاع مقدس کرمان اظهار کرد: روز انتخابات، شب قدر سیاسی ماست و اهمیت معرفتیِ این امر بالاتر از آن چیزی است که در صندوق رأی اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه درس‌ها و عبرت‌های حادثه مهم‌تر از خود آن حادثه است، افزود: شرایط جامعه امروز آنقدر حساس است که نباید صرفاً به درس گرفتن اکتفا کرد.

پناهیان با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات و عوامل کاهش مشارکت، تصریح کرد: این کاهش را شاید از نارضایتی نسبت به مشکلات بدانیم که حد وسط نارضایتی است.

وی ادامه داد: ممکن است به دلیل نارضایتی از نظام اسلامی و یا از خود نامزدها باشد اما سوال این است آیا نارضایتی باید باعث کاهش مشارکت در مسائل سیاسی شود؟

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر فکر و فرهنگ و تعلیم و تربیت جامعه درست بود، نارضایتی باعث کاهش مشارکت نمی‌شد زیرا مگر چاره برطرف کردن مشکلاتی که باعث نارضایتی شده در کاهش مشارکت است؟ 

وی افزود: اصل و اساس جامعه به تعلیم و تربیت صحیح اجتماعی و دینی برمی‌گردد که هر دو دچار اشکالات اساسی است.

پناهیان افزود: آموزش و پرورش، مساجد، صدا و سیما به ترتیب در این زمینه مسئول هستند و باید در عموم مشکلات پاسخگو باشند.

وی با مطرح کردن این سوال که چرا حکومت رسول خدا در سال آخر تضعیف شد؟ گفت: به خاطر عدم اعتقاد به نبوت نبود و به دلیل قوی بودن دشمن هم نبود اما مسئله این بود که مردم عادت نداشتند احساس مسئولیت کنند و به میدان بیایند و کار را از دست دشمن در بیاورند بلکه عادت داشتند بزرگان مشکلات را حل کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه تک تک شما باید هدایت‌کننده جامعه باشد، افزود: ریشه همه غربت‌های تاریخ در عدم احساس مسئولیت سیاسی و ریشه اصلی مصائب امروز ما از ضعف آموزش و پرورش است‌. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه جریانی در کشور مخالف با نگاه دینی در انتخابات است، افزود: ریشه این مفاسد فکری باید کنده شود زیرا از بس طعنه‌زنان فعال هستند، نمی‌شود درباره ثواب انتخابات حرف زد.

پناهیان عنوان کرد: یکی از دلایل کاهش مشارکت خود انتخابات است زیرا افراد به جای گفتن هنر خود، از کشور ایراد می‌گیرند؛ ایرادهایی که چند برابر آن در دیگر کشورها هست اما مردم با رضایت زندگی می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تحریم‌ها را آمریکا انجام داده تا ما قدرت پیدا نکنیم، گفت: علت شهادت سردار سلیمانی، زانو زدن دولت وقت بود و آنقدر در برابر آمریکایی‌ها زانو زد که آنان گفتند خب اینها قدرتی ندارند پس دانشمند و سردارش را هم بکشیم.

وی با افزودن این نکته که آینده این مسائل را بهتر روشن می‌کند؛ تاکید کرد: به دولت مقاوم رای بدهید.

انتهای پیام 


ریشه همه غربت‌های تاریخ در عدم احساس مسئولیت سیاسی است

منبع: ایـسنا
? ریشه همه غربت‌های تاریخ در عدم احساس مسئولیت سیاسی است