رویکرد مناسب در هر شرایط، درس ائمه به ماست

حجت‌الاسلام عسکری گفت: ائمه از شجره واحدی هستند اما رویکردهایشان در زمان‌های مختلف، متفاوت است و به ما می‌آموزند متناسب با زمان و شرایط رویکرد مناسب داشته باشیم. به گزارش خبرنگار نذیر کرمان، حجت الاسلام اصغر عسکری بعد از ظهر امروز در یادواره شهدای طلاب و روحانیون شهربابک ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام […]

حجت‌الاسلام عسکری گفت: ائمه از شجره واحدی هستند اما رویکردهایشان در زمان‌های مختلف، متفاوت است و به ما می‌آموزند متناسب با زمان و شرایط رویکرد مناسب داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار نذیر کرمان، حجت الاسلام اصغر عسکری بعد از ظهر امروز در یادواره شهدای طلاب و روحانیون شهربابک ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شاگردان مکتب امام صادق (ع) و شهدای روحانی گفت: ما روحانیون افتخار می‌کنیم که شاگردان مکتب آن امام عزیز هستیم.

امام جمعه شهرستان رفسنجان افزود: ائمه ما (علیهم‌السلام) همه از شجره طیبه و واحدی هستند اما رویکردهایشان در زمان‌های مختلف با هم متفاوت است.

وی با بیان اینکه رویکرد امام علی (ع) در دوران مختلف باهم فرق دارد، یادآور شد: امام علی (ع) در زمانی که پیامبر اکرم (ص) مبعوث شدند به مانند یک سرباز فداکار در حدود ۸۰ غزوه در رکاب او بود اما بعد از رحلت پیامبر اسلام شمشیر را غلاف می‌کند و در خانه می‌ماند و بعد از درخواست مردم و خواهش آنان به میدان می‌آید و زمام حکومت را در دست می‌گیرد.

حجت‌الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: ائمه‌اطهار (علیهم‌السلام) به ما درس می‌دهند که باید در متناسب با زمان و شرایط رویکرد مناسب داشته باشیم.

وی بیان کرد: امام باقر (ع) و امام صادق (ع) چند هزار انسان در مسائل اعتقادی، قرآنی، احکام الهی شاگرد، مجتهد و علامه تربیت کردند.

حجت‌الاسلام عسکری با تأکید بر اینکه ما هم باید این بصیرت را داشته باشیم که هر زمانی چه تکلیفی داریم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تکلیف امروز را جهاد تبیین می‌دانند و آن را فریضه فوری می‌خوانند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان افزود: نادانی و جهالت ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، تربیتی و … است.

وی تصریح کرد: امام صادق (ع) یک جهاد دین پژوهی راه انداختند و به ما درس دادند که از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم، زیرا فرصت‌ها به سرعت زائل می‌شوند و با کندی برمیگردند و انسان حکیم آن است که از فرصت‌های حاصل شده مستفیض شود.

حجت‌الاسلام عسکری اظهار کرد: همه شهدا و جانبازان رنج کشیده نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه فضل الهی بالاتر از اجر الهی است، ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید که خوشحالی شهدا از فضل الهی است.

حجت‌الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآن کریم برخی سلام‌های خداوند به بندگان برگزیده است که شهدای روحانی در زمره این انسان‌های برگزیده‌اند.

وی بیان کرد: رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و مادرانی که با شیر پاک آنان را تربیت کرده و پدرانی که با زحمت و مرارت لقمه حلال بر سر سفره‌ها آورده‌اند و فرزندان رزمنده و شهید پرورش دادند از جمله بندگان خاص پروردگار هستند.

حجت‌الاسلام عسکری عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی که شهادتش دنیا را تکان داد، حاصل تربیت پدر و مادری است که با زحمت و نان حلال فرزندانشان را تربیت کردند.

وی ابراز امیدواری کرد: فرزندان صالح و شایسته تربیت کنیم تا در زمان احتیاج مدافع دین و اسلام و کشورمان باشند.

انتهای پیام/ شهربابک 




رویکرد مناسب در هر شرایط، درس ائمه به ماست

منبع:آرمـان
? رویکرد مناسب در هر شرایط، درس ائمه به ماست