رویداد «در مسیر تربیت نوجوان پیشران» برگزار شد

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، رویداد آموزشی (در مسیر تربیت نوجوان پیشران) با هدف توانمند سازی مربیان تربیتی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان، امروز در محل هتل آسمان کرمان برگزار شد. در این رویداد آموزشی، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، رویداد آموزشی (در مسیر تربیت نوجوان پیشران) با هدف توانمند سازی مربیان تربیتی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان، امروز در محل هتل آسمان کرمان برگزار شد.

در این رویداد آموزشی، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نمانیده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: باید به ظرافت ها ی تربیت توجه کرد و اولین نکته در تربیت را توجه مربی به این موضوع دانست که او صد درصد اختیاردار تربیت نیست چراکه معلم معصوم هم وقتی بر کرسی تربیت بنشیند محصول صد در صد معصوم تحویل نمی دهد. خداوند نظام تعلیم و تربیت را به گونه شکل داده است که بخشی از اختیار مربوط به خود متربی است و اوباید بخواهد تا بشود.

وی اظهار کرد: البته این مسئله نباید منجر به شانه خالی کردن از تربیت شود بلکه مربی باید تمام وُسع خود را برای تربیت دلسوزانه بگذارد و این امر را جوری مدیریت کند تا انسانیت پررنگ شود..

امام جمعه کرمان تصریح کرد: شهید سلیمانی که این همه عظمت یافت نشان داد که یک انسان معمولی در جنگ بین نفسانیت و انسانیت می‌تواند به این جایگاه برسد و اگرچه در تاریخ شخصیت‌های این چنینی زیاد داشتیم اما مثل شهید سلیمانی گل نکرده چرا که مهمترین نقطه موفقیت ایشان که سردار دلها شد همین بود که در میدان انسانیت پیروز شد.

همچنین محسن روحی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم، گفت: آموزش مربیان طرح تربیتی در مسیر پیشرفت از ابتدای تابستان به صورت حضوری و مجازی با حضور مربیانی از شهرستان های انار، بافت، بردسیر، بم، رابر، راور، رفسنجان، ریگان، زرند، شهربابک و فهرج آغاز شد و هم اکنون در آخرین روز دوره با آزمون پایان می‌پذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هدف از اجرای طرح را ایجاد انگیزه، شبکه‌سازی، کادرسازی و توانمند سازی مربیان طرح خواند و افزود: کانون‌های تربیت محور مساجد استان به عنوان الگو برای سایر کانون های شهرستان خود هستند و امید است با اجرای این طرح بخشی از خلا تربیتی که در نوجوانان امروز داریم در مساجد که کانون نشاط هستند با کمک مربیان این طرح پرشود.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند، در کار تربیتی ثابت قدم باشیم، گفت: باید با انگیزه و قوت کار درحوزه تربیت نوجوانان و جوانان را ادامه دهیم و آینده روشن تری توسط جوانان و نوجوان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم بزنیم.

انتهای پیام


رویداد «در مسیر تربیت نوجوان پیشران» برگزار شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? رویداد «در مسیر تربیت نوجوان پیشران» برگزار شد