رونق تولید و پویایی اقتصادی با اصلاح قوانین غیرضرور

استاندار کرمان گفت: بخش خصوصی و دولتی در کنار هم با کمک به اصلاح قوانین و مانع زدایی ها، ارائه راهکارها و تدوین مقررات کارگشا به پویایی اقتصاد کشور کمک کنند. به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن و بزرگداشت هفته صنایع کوچک در محال تالار وحدت دانشگاه شهید […]

استاندار کرمان گفت: بخش خصوصی و دولتی در کنار هم با کمک به اصلاح قوانین و مانع زدایی ها، ارائه راهکارها و تدوین مقررات کارگشا به پویایی اقتصاد کشور کمک کنند.

به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن و بزرگداشت هفته صنایع کوچک در محال تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: یکی از مشکلات کنونی ما، قوانین متورم و غیرضرور هستند، حجم بالایی از قوانین و مقررات و آیین‌نامه داریم که هیچ پالایشی هم نمی‌شوند.

وی ادامه داد: با دستور رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های کلی نظام جامع قانون‌گذاری در مجمع تشخیص مصلحت نوشته شد، اما چندان مورد توجه قرار نگرفتند در حالی که سیاست های راهبردی هستند.

استاندار کرمان گفت: در کنار حجم بالایی از قوانین و آیین‌نامه ها، دستگاه‌های نظارتی بسیار گسترده و مختلفی هم درست کرده‌ایم که روی قوانین و عملکرد مدیران نظارت دارند.

زینی‌وند تصریح کرد: این مسائل مدیران را محافظه‌کارتر از آنچه باید، کرده است. قوانین متعدد را داریم که دست و پا گیر هستند.

وی ابراز داشت: بخش خصوصی از دولت گلایه‌هایی دارد، اما چقدر در بودجه سنواتی و برنامه‌های پنج ساله احکام منسجم، هم نظر برای کارگشایی از تولید و قانونزدایی و مانع زدایی قانون ارائه دادید.

استاندار کرمان گفت: همه دولت‌ها اراده واگذاری اختیارات را دارند، اما  بدنه کارشناسی وزارتخانه‌ها اجازه تفویض اختیار نمی‌دهد. زینی‌وند عنوان کرد: ما به عنوان استانداران حکومتداری می‌کنیم اما مطلقا حکمران نیستیم.

استاندار کرمان گفت: شاخص‌های فضای کسب و کار در استان نیاز به اصلاح دارد و این مسئله را نیز به اتاق بازرگانی اعلام کردیم.

وی افزود: در استان‌های متعددی حضور داشتم و به لحاظ روان بودن مواجهه با سرمایه‌گذار، کرمان از دیگر مناطق بهتر است. زینی‌وند ادامه داد: با کمک کمیسیون اقتصادی مجلس، اتاق بازرگانی در برنامه هفتم می‌توان احکام جدی برای رفع موانع ارائه داد تا در قانون‌‌گذاری‌ها لحاظ شوند.

وی بیان کرد: اگر چند اختیار کارگشا در شورای معادن را به استانداران بدهند، گره‌های زیادی را از سرمایه‌گذار و تولیدکنندگان می‌توانیم برداریم.

استاندار کرمان گفت: بخش خصوصی باید خودنظارتی انجام دهد، چقدر در فضای احتکار و تحریم با خودنظارتی به کمک مردم آمده‌اید.

زینی‌وند ادامه داد: چرا وقتی کشورهای نیازمند کالاها در آسایی میانه تشنه کالای ایرانی بودند، با کالای غیرمرغوب بازار را از دست دادیم.

وی افزود: تولید روان شده و اقتصاد روی کار آمده است، اقتصاد ما آنقدر مقاوم و بزرگ بوده که با این تحریم‌ها توانست سر پا بایستد.

استاندار کرمان اظهار داشت: کرمان ظرفیت‌ها و آمادگی خوبی دارد. دشت‌ها‌ی مرکبات و صیفی جنوب، باغ شهر بم و ارگ جدید و عظمت اقتصادی شرق استان، بیابان لوت، کلوتهای شهداد و کمپ‌های گردشگری، محیط زیست بی‌نظیر، مزارع پسته، فولاد و تحرک‌های اقتصادی، گردشگری مذهبی به برکت وجود سردار شهید قاسم سلیمانی که نویدبخش سرعت بخشی توسعه آن است.

انتهای پیام




رونق تولید و پویایی اقتصادی با اصلاح قوانین غیرضرور

منبع: بــرنا
?
رونق تولید و پویایی اقتصادی با اصلاح قوانین غیرضرور