روند صدور مجوز و مشکلات بانکی موانع اصلی سرمایه‌گذاری استان

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: دبیر اجرایی مرکز کسب و کار اتاق کرمان با بیان اینکه این مرکز در حوزه‌های مختلف ازجمله بیمه،بانک،مالیات،حقوقی،کسب و کار،بازرگانی و بازاریابی به ارائۀ مشاوره و حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی می‌پردازد،گفت:«در سه ماه ابتدایی سال‌جاری تعداد ۶۳ پرونده در مرکز کسب و کار اتاق تشکیل شده که از این […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: دبیر اجرایی مرکز کسب و کار اتاق کرمان با بیان اینکه این مرکز در حوزه‌های مختلف ازجمله بیمه،بانک،مالیات،حقوقی،کسب و کار،بازرگانی و بازاریابی به ارائۀ مشاوره و حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی می‌پردازد،گفت:«در سه ماه ابتدایی سال‌جاری تعداد ۶۳ پرونده در مرکز کسب و کار اتاق تشکیل شده که از این تعداد ۳۶ پرونده در حوزه‌های بانک،بیمه،مالیات و حقوقی و ۲۷ پرونده در حوزۀ ایجاد و توسعۀ کسب و کار و بازاریابی بین‌المللی بوده است».

عباس عسجدی افزود:«هم اکنون ۱۲ پرونده در مرکز کسب و کار در دست اقدام قرار دارد و ۲۷ پرونده نیز پس از برگزاری جلسه و ارائه نظر کارشناسی اتاق،به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ازجمله دادگستری کل استان و سازمان صمت ارسال شده و در نوبت طرح و دریافت مصوبه هستند».

وی ادامه داد:«در اولین فصل از سال ۱۴۰۲،بیشترین فراوانی پرونده‌های ارجاعی به مرکز کسب و کار اتاق کرمان در حوزۀ مشکلات فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران با دستگاه‌های مجوزدهنده با تعداد ۲۰ پرونده و پس از آن حوزۀ بانکی با ۱۳ و حوزۀ حقوقی با ۱۲ پرونده بوده است».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق کرمان،عسجدی اظهار کرد:«پس از تغییرات ایجاد شده در ساختار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شمال استان،تعدادی از پرونده‌ها که پیش از این کار کارشناسی آن‌ها در کمیته تخصصی ستاد اقتصاد مقاومتی به دبیری مرکز کسب و کار به انجام رسیده بود،به دادگستری کل استان ارسال شده است».

دبیر اجرایی مرکز کسب و کار اتاق کرمان اضافه کرد:«۸۳ درصد از پرونده‌های تشکیل شده در بازۀ زمانی یاد شده از فعالان اقتصادی غیرعضو اتاق بوده‌اند».

وی در پایان با اشاره به انجام اقدامات پروژه‌ای بیان کرد:«دبیری کمیته‌های تخصصی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری در سال ۱۴۰۱،کارگروه تحقق شعار سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱،کمیته تقسیط بدهی واحدهای بحرانی بدهکار به سازمان تامین اجتماعی و کمیته واحدهای تحت تملک بانک‌های استان از سایر اقدامات مرکز کسب و کار بوده که تعدادی از آن‌ها در حال انجام است». /پ




روند صدور مجوز و مشکلات بانکی موانع اصلی سرمایه‌گذاری استان

منبع:خبر کرمان
?

روند صدور مجوز و مشکلات بانکی موانع اصلی سرمایه‌گذاری استان

:اخبار استان کرمان – اقتصادی