روشنایی معابر کرمان مطابق با استانداردهای متعارف است

فت فتو ـ گروه جامعه:شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در واکنش به خبری در فت فتو با تیتر «انتقاد از تاریکی خیابان‌های شهر کرمان» که به نقل از مویدی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر منتشر شده بود،توضیحاتی داد. در این‌باره،معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تصریح کرد:«روشنایی […]

فت فتو ـ گروه جامعه:شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در واکنش به خبری در فت فتو با تیتر «انتقاد از تاریکی خیابان‌های شهر کرمان» که به نقل از مویدی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر منتشر شده بود،توضیحاتی داد.

در این‌باره،معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تصریح کرد:«روشنایی تمامی معابر کرمان،مطابق با معیارهای استاندارد،مناسب و تحت نظارت شبانه‌روزی است».

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی این شرکت،محمد محسنی افزود:«سنجش میزان روشنایی در سطح معابر،تعویض چراغ و لامپ‌های معیوب،شست‌وشوی حباب و رنگ‌آمیزی و تعمیر پایه‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که براساس برنامۀ زمان‌بندی علاوه بر سایر ورودی‌ها از جمله مرکز فوریت‌های برق ۱۲۱،سامانه برق من،سایت شرکت و … در حوزۀ عملیاتی شرکت شامل ۱۷ مدیریت توزیع به منظور تامین روشنایی مطلوب در حال انجام است».

وی ادامه داد:«این اقدامات با بیش از ۴۰ نفر نیروی خدوم،سختکوش و بی‌ادعا با ۱۴ دستگاه بالابر صورت می‌گیرد».

وی اظهار کرد:«تعریض معابر و اجرای  عملیات عمرانی و حفاری به خصوص در معابر بلواری توسط شهرداری و نیز سرقت تجهیزات فنی شبکه  توزیع،علاوه بر خسارت به مشترکین و تجهیزات صنعت برق به خصوص لامپ‌ها و تجهیزات معابر باعث می‌شود که  بودجه‌ای که باید برای اصلاح چراغ‌ها و شبکه برق صرف شود به ناچار در بخش اصلاح و ترمیم شبکۀ سرقت‌شده هزینه شود تا مشترکین خانگی از نعمت برق محروم نمانند».

محسنی گفت:«متاسفانه این شرایط باعث می‌شود تا در سرویس‌دهی مناسب به بخش روشنایی معابر بر طبق برنامه و آن‌طور که مورد انتظار است،خلل ایجاد شود».

وی بیان کرد:«در ضمن،به منظور فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف و پیک‌سایی و عبور از دورۀ زمانی اوج بار تابستان و زمستان تعدیل روشنایی معابر نیز  از تکالیف این شرکت است».

وی ادامه داد:«این تعدیل به گونه‌ای اجرا می‌شود که تاثیر قابل توجهی بر کیفیت روشنایی نگذارد ولی متاسفانه خاموشی‌های ناشی از سرقت و خسارت از این باب باعث می‌شود خاموشی‌های نامتعارف و یا پیوسته در سطح معابر به وجود بیاید و منجر به تاریکی و نارضایتی شهروندان شود».

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شمال استان گفت:«نگهداری و پایش روشنایی بوستان‌ها و فضاهای سبز،تونل‌ها و پل‌ها بر عهدۀ شهرداری کرمان،روشنایی بین شهرها و ورودی‌های شهرها را برعهدۀ اداره راه و شهرسازی است».

وی اظهار کرد:«اگرچه در محاسبات انجام شده و اجرای طرح های فنی،پایه‌های روشنایی معابر به شکلی نصب می‌شوند که ضمن تامین نور مورد نیاز معبر سواره‌رو،پیاده‌رو نیز در حد شاخص های تعیین شده روشن شود،اما تامین روشنایی بیش‌تر در برخی از مسیرهای پیاده‌رو به دلیل وجود درختان انبوه و یا عرض زیاد پیاده‌رو نیز وابسته به نصب پایه‌های ویژه از سوی شهرداری محترم است».

محسنی اضافه کرد:«این شرکت افتخار دارد با حضور کارکنانی متخصص و به کارگیری تجهیزات و دانش به‌روز،ارائه‌دهنده خدمات شایسته به مشترکان و تامین‌کننده روشنایی مناسب به منظور کمک به رفاه شهروندان و افزایش نشاط شهری باشد و در همین راستا از شهروندان کرمانی  درخواست داریم از طریق مرکز فوریت‌های برق ۱۲۱،سامانه برق من،سایت شرکت و… به شکل شبانه‌روزی،با ارائه گزارش خاموشی‌های احتمالی،یاریگر خدمت‌گزاران خود در این مجموعه باشند». / الف




روشنایی معابر کرمان مطابق با استانداردهای متعارف است

منبع:خبر کرمان
?

روشنایی معابر کرمان مطابق با استانداردهای متعارف است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی