روز اهداء خون روز زندگی است

بهورز خانه‌ بهداشت دهستان سرخ‌قلعه گفت: روز جهانی اهدای خون روز زندگی و مهربانی است. یاسمن پیرایی بهورز خانه بهداشت دهستان سرخ‌قلعه شهرستان قلعه‌گنج در گفتگو با خبرنگار«نذیر کرمان»؛ ضمن گرامی‌داشت روز جهانی اهداء خون گفت: امروز، روز زندگی است، روز جهانی مهربانی و چه مهربانی بالاتر از اهدای زندگی به یک هم‌وطن است. وی […]



بهورز خانه‌ بهداشت دهستان سرخ‌قلعه گفت: روز جهانی اهدای خون روز زندگی و مهربانی است.

یاسمن پیرایی بهورز خانه بهداشت دهستان سرخ‌قلعه شهرستان قلعه‌گنج در گفتگو با خبرنگار«نذیر کرمان»؛ ضمن گرامی‌داشت روز جهانی اهداء خون گفت: امروز، روز زندگی است، روز جهانی مهربانی و چه مهربانی بالاتر از اهدای زندگی به یک هم‌وطن است.

وی افزود: برای دادن خون، نیازی به نیرو و غذای اضافی نیست، با اهدای خون زندگی هم‌وطنان خود را نجات می‌دهیم، لازم نیست که یک مدرک پزشکی داشته باشیم تا زندگی فردی را نجات دهیم، فقط کافی است اندکی انسانیت در وجود ما باشد.

پیرایی گفت: فرایند اهدای خون زمانی رخ می‌دهد که یک فرد سالم به طور آگاهانه و داوطلبانه مقدار مشخصی از خون خود را در یک مرکز انتقال خون اهدا می‌کند.

بهورز خانه‌ بهداشت دهستان سرخ‌قلعه ابراز کرد: یکی از دلایل اهدای خون بر سلامتی فرد اهداکننده آن است که پیش از هر بار اهدای خون سلامت فرد اهداکننده با سنجش میزان فشارخون، میزان هماتوکریت‌های خون و ضربان قلب بررسی شده و سپس اجازه اهدا به فرد داده می‌شود، به این ترتیب بسیاری بیماری‌های فرد مانند مشکلات خونی، ناراحتی قلبی، فشارخون بالا و… شناسایی می‌شوند و همچنین اهدا خون به کاهش وزن، حفظ سلامت کبد و سطح آهن، کاهش خطر حمله قلبی و سرطان کمک می‌کند.

انتهای خبر/ لعیا سالاری

 


روز اهداء خون روز زندگی است

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? روز اهداء خون روز زندگی است