روحانی اهل‌سنت: رجوع به علمای معتدل وحدت مسلمانان را تحکیم می‌بخشد

کرمان – فت فتو – امام‌جماعت اهل‌سنت در بخش چاه‌دادخدا شهرستان قلعه‌گنج با اشاره به ضرورت تحکیم هرچه بیشتر وحدت مسلمانان در زمان کنونی گفت: رجوع به علمای معتدل اهل تسنن و تشیع وحدت بین مسلمانان را حاکم می‌کند. مولوی خدابخش ترکی روز چهارشنبه در حاشیه یازدهمین همایش گفتمان برادری که با حضور علمای اهل […]

کرمان – فت فتو – امام‌جماعت اهل‌سنت در بخش چاه‌دادخدا شهرستان قلعه‌گنج با اشاره به ضرورت تحکیم هرچه بیشتر وحدت مسلمانان در زمان کنونی گفت: رجوع به علمای معتدل اهل تسنن و تشیع وحدت بین مسلمانان را حاکم می‌کند.

مولوی خدابخش ترکی روز چهارشنبه در حاشیه یازدهمین همایش گفتمان برادری که با حضور علمای اهل سنت و تشیع استان کرمان در محل شهرستان قلعه گنج در حال برگزاری است به خبرنگار فت فتو افزود: آگاه سازی جوانان شیعه و اهل سنت با هدف تحکیم وحدت بسیار مهم است.

وی بر ضرورت آگاهسازی جوانان شیعه و اهل سنت نسبت به فعالیت های مخرب و تبلیغات رسانه های معاند غربی تاکید و بیان کرد: بر باید علمای معتدل اهل سنت و شیعه در میان جوانان بیشتر نفوذ کنند.
مولوی ترکی اظهارداشت: وحدت میان اهل تسنن و تشیع یعنی انجام فرمایشات امام خامنه ای که فرمودند که اگر می خواهیم وحدت داشته باشیم باید مسلمان باشیم و مسلمان بودن به این معنا نیست که ما شیعه یا سنی باشیم.

امام جماعت اهل سنت روستاهای ریگ آباد و مندوستی در بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج با اشاره به دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: برای این وحدت هزینه شده و هرکسی آن را بشکند به کشور و نظام خیانت کرده است.

یازدهمین همایش گفتمان آیین برادری با حضور علمای اهل‌سنت و تشیع و سران طوایف استان کرمان صبح روز چهارشنبه در شهرستان قلعه‌گنج واقع در جنوبی‌ترین نقطه این استان آغاز شد و تا فردا پنجشنبه ادامه دارد.

برگزاری کارگاه های تخصصی با حضور علمای شیعه و سنی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله بخش‌های تعیین شده این همایش است و پس از افتتاح همایش، این کارگاه ها در پنج سرفصل شروع شد.

برخی سرفصل های کارگاه های تخصصی این همایش در قالب «تبیین اندیشه های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در راستای وحدت و تقریب، محبت و مودت اهل بیت در گفتار و سیره علمای اهل سنت، الگوهای موفق تعامل و همکاری مشترک شیعه و سنی، افراط گرایی، شناخت ریشه های آن و ضرورت جلوگیری از جذب جوانان به آن و نیز بررسی وضعیت شبکه های رسانه ای افراطی که با هدف تفرقه بین مذاهب اسلامی فعالیت می کنند» اعلام شده است.

کارگاه های تخصصی این همایش در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود و جمعبندی آنها در مراسم اختتامیه توسط دبیر کارگاه که از علمای اهل سنت استان تعیین شده است، ارائه می شود.

شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.




روحانی اهل‌سنت: رجوع به علمای معتدل وحدت مسلمانان را تحکیم می‌بخشد

منبع:ایرنـا
? روحانی اهل‌سنت: رجوع به علمای معتدل وحدت مسلمانان را تحکیم می‌بخشد