روحانیت نقش مهمی در روشنگری و هدایت جامعه دارد

به گزارش نذیر کرمان از مازندران ، یوسف نوری، استاندار مازندران در همایش نظام روحانیت و مسائل قضایی سیاسی که با حضور معاون قوه قضاییه برگزار شد، افزود: روحانیت همواره پایه‌گذار حرکت‌های عظیم در انقلاب اسلامی بوده است. روحانیت با داشتن جایگاه ویژه خود قوی‌ترین مبلغ و رسانه کشور است و نقش مهمی در روشنگری […]



به گزارش نذیر کرمان از مازندران ، یوسف نوری، استاندار مازندران در همایش نظام روحانیت و مسائل قضایی سیاسی که با حضور معاون قوه قضاییه برگزار شد، افزود: روحانیت همواره پایه‌گذار حرکت‌های عظیم در انقلاب اسلامی بوده است. روحانیت با داشتن جایگاه ویژه خود قوی‌ترین مبلغ و رسانه کشور است و نقش مهمی در روشنگری و تربیت و هدایت جامعه دارد.

یوسف نوری در ادامه یادآور شد: جامعه روحانیت از سال‌های پیش از انقلاب از سال ۱۳۴۱ همواره در صحنه بوده و به دلیل جایگاه موثر در تمامی مناطق کشور در میان مردم حضور داشته و در راهبری انقلاب اسلامی نقش آفرینی مهمی را ایفا نمود.

استاندار بر اهمیت نهاد روحانیت و حوزه علمیه به عنوان بازوان پرتوان و بی‌بدیل در ساختار نظام تاکید و ابراز داشت: رویکرد و کارکرد این نهاد بسیار چشمگیر و اثرگذار بوده است.

وی، همچنین خاطرنشان کرد: حرکت مشروطه‌خواهان برای پیاده‌سازی جریان غربگرا در جامعه با حضور شهید والامقام شیخ فضل الله نوری و آگاهی بخشی و ارتباط قوی ایشان با مردم خنثی شد.

نوری همچنین به موضوع کشف حجاب توسط رضا خان اشاره و بر نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در جلوگیری از غرب زدگی تاکید نمود و گفت: در بزنگاه‌های سیاسی و ایام خطر در برهه‌های مختلف انقلاب نقش روحانیت بی‌بدیل بوده است.

مقام عالی دولت در استان، امنیت و آرامش را مدیون مجاهدت شهدا و بویژه شهدای روحانیت دانست و بیان داشت: جامعه روحانیت به دور از نگاه‌های سیاسی می‌تواند ابهامات جامعه را برطرف و در بدنه اصلی جامعه روشنگری کند.

استاندار مازندران ارتباط بین دولت و روحانیت را در استحکام نظام موثر اعلام کرد و ابراز داشت: الگوهای مدیریتی را که مقام معظم رهبری آن را مدیریت جهادی مطرح کردند باید در جامعه اجرا گردد و هر زمان اتفاق یا حادثه‌ای رخ داد این ارتباطات بیشتر شد اما حوزه علمیه باید در چنین موارد الگو و نسخه بیشتری به جامعه ارائه نماید.

نوری، با تاکید بر اینکه در بسیاری از بازدیدها در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خلا حضور و نظریه پردازی روحانیت حس می‌شود، خاطرنشان کرد: برای توسعه کمی و کیفی، روحانیت باید حضور موثر داشته و گام‌های مهمی بردارد.

انتهای پیام 


روحانیت نقش مهمی در روشنگری و هدایت جامعه دارد

منبع: بــرنا
? روحانیت نقش مهمی در روشنگری و هدایت جامعه دارد