روایت فرماندار بم از فردی که در رودخانه ساختمان احداث کرده است

کرمان–فت فتو– جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت بررسی نحوه واگذاری زمین توسط نهادهای دولتی در شهرستان بم مباحث مهمی داشت، از انتقاد از برخی مدیران گرفته تا مشکلی که بروز کرده و فرماندار می‌گوید مثلا فردی در رودخانه دِهبَکری ساختمان احداث کرده است. به گزارش فت فتو این جلسه روز چهارشنبه با […]

کرمانفت فتو– جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت بررسی نحوه واگذاری زمین توسط نهادهای دولتی در شهرستان بم مباحث مهمی داشت، از انتقاد از برخی مدیران گرفته تا مشکلی که بروز کرده و فرماندار می‌گوید مثلا فردی در رودخانه دِهبَکری ساختمان احداث کرده است.

به گزارش فت فتو این جلسه روز چهارشنبه با حضور فرماندار، دادستان و برخی مدیران دستگاه های اجرایی متولی برگزار و مشکلات مربوط به واگذاری زمین از یکسو و تصرف های غیرقانونی که رخ داده است از سوی دیگر مطرح شد.

هادی شهسوارپور فرماندار بم که داشت درباره ضرورت جلوگیری از تصرف زمین های ملی و نقش مدیران دستگاه ها صحبت می کرد گفت: به طور مثال شخصی که در رودخانه دهبکری ساختمانی را احداث کرده متولی آن آب منطقه ای است که باید زودتر (وضعیت) تعیین تکلیف شود.

وی افزود: در روستای گردشگری دهبکری متاسفانه یکسری تصرفات رخ داده که باید زمین ها در محدوده قانونی روستا مشخص و مابقی نیز تعیین تکلیف شود.

فرماندار بم تاکید کرد: دهیار موظف است در محدوده قانونی روستا و بخشداری ها خدمات ارایه دهد اما خارج از این محدوده اگر زمین دولتی باشد در حوزه منابع طبیعی است و نباید اجازه دهید زمین های دولتی به تصرف درآیند.

مردم به دلیل کم کاری مسئولان اذیت می شوند

شهسوارپور گفت: اگر در این زمینه ها (واگذاری یا تصرفات) مشکلی وجود دارد و کم کاری صورت می گیرد مقصر رییس اداره است چرا باید مردم به دلیل کم کاری مسئولان اداره ها اذیت شوند؟

وی ادامه داد:قرار نیست اداره ها در وظایف یکدیگر تداخل ایجاد کنند؛ زمانی که روستا طرح هادی دارد نباید از منابع طبیعی استعلام گرفته شود و مسئولیت با بنیاد مسکن است.

فرماندار بم تاکید کرد: شهرستان بم ۹۹ دهیاری دارد یعنی باید ۹۹ طرح هادی نیز وجود داشته باشد بنابراین طی یک هفته بنیاد مسکن باید زمین هایی که مربوط به منابع طبیعی است و هنوز واگذار نشده را مشخص، منابع طبیعی نیز در کمترین زمان این زمین ها را به بنیاد مسکن واگذار کند.

وی گفت: کارگروهی متشکل از نمایندگان بنیاد مسکن، منابع طبیعی، راه شهرسازی و ثبت اسناد و املاک برای تعیین تکلیف زمین های محدوده قانونی روستاها تشکیل و در مدت یک ماه آینده تعداد روستاهایی که باید اعمال ماده ۵۶ (قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی) صورت گیرد  مشخص شوند.

شهسوارپور افزود: اگر مسئولان اداره ها وظایف قانونی خود را بدرستی انجام دهند مشکلی رخ نمی دهد زیرا قانون تعیین تکلیف و برای شهر محدوده قانونی و حریم شهر را مشخص کرده است.

به گفته وی برای روستاها محدوده قانونی که همان طرح هادی است تعریف شده و خارج از این دو موضوع منابع طبیعی مالک است

فرماندار بم اظهارداشت: در حریم و محدوده شهر هر چه زمین است متولی واگذاری آنها راه و شهرسازی است و با توجه به اینکه روستا حریم ندارد در محدوده قانونی روستا نیز متولی واگذاری زمین بنیاد مسکن است.

مشکل اصلی اختلاف بین ادارات است

به گزارش فت فتو در ادامه دادستان بم نیز گفت: مشکل اصلی اختلاف بین ادارات است به طور مثال بنیاد مسکن با منابع طبیعی در تحویل و تحول زمین با یکدیگر تفاهم ندارند.

محمد ضیاءالدینی بیان کرد: نکته دیگر اینکه نظارت بر طرح های واگذار شده وجود ندارد زیرا قراردادهای فسخ شده ناشی از نبود نظارت ها بر طرح هاست.

وی پیشنهاد داد تمامی واگذاری هایی که از طریق ادارات به اشخاص صورت می گیرد با اطلاع شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری باشد تا از طرف مدعی العموم بر روند اجرای طرح ها نظارت انجام شود.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.




روایت فرماندار بم از فردی که در رودخانه ساختمان احداث کرده است

منبع: ایرنـا
? روایت فرماندار بم از فردی که در رودخانه ساختمان احداث کرده است