روایت حضور کرمانی‌ها در روز انتخاب

صف‌هایی که در گلزار شهدای کرمان برای رأی دادن تشکیل شده چون رودی هستند که مدام جریان دارند و از نفس نمی‌ایستند؛ از پیرزنی۶۰ ساله تا پسر جوانی ۲۰ ساله در کنار هم برای یک انتخاب آمده‌اند. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» امروز هشتم تیرماه ۱۴۰۳ است؛ قرار است مردم ایران انتخاب […]


صف‌هایی که در گلزار شهدای کرمان برای رأی دادن تشکیل شده چون رودی هستند که مدام جریان دارند و از نفس نمی‌ایستند؛ از پیرزنی۶۰ ساله تا پسر جوانی ۲۰ ساله در کنار هم برای یک انتخاب آمده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» امروز هشتم تیرماه ۱۴۰۳ است؛ قرار است مردم ایران انتخاب کنند که چه کسی در چهار سال آینده ریاست جمهوری اسلامی ایران را به عهده گیرد.

و البته مردم کرمان در کنار سایر مردم این مرز و بوم برای دفاع از رأی خود و برای انتخاب شخص مورد نظرشان پا به میدان گذاشته و در صف‌های شعب اخذ رأی حضور پیدا کردند.

گلزار شهدای کرمان و یک ساعت مانده به انتخاب
به عنوان یک خبرنگار هنوز ساعتی به شروع اخذ رأی مانده بود که به گلزار شهدای کرمان رفتم؛ راستش گلزار شهدای کرمان از روزی که شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در آغوش خود کشیده است، میعادگاهی شده تا کرمانی‌ها در هر زمان که لزوم حضور مردم در میدان باشد، در این‌جا حضور پیدا می‌کنند و به وصیت فرزند شهیدش که بیان کرد « دوست دارم کرمان همیشه با ولایت بماند» عمل کنند.

صبح جمعه است و مثل همیشه، صف در صف کرمانی‌ها نشسته‌اند و دعای ندبه می‌خوانند، در کنار هر شهیدی که در این خاک خفته است عده‌ای نشسته‌اند و زمزمه می‌کنند « أَيْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الْأَنْبِيَاءِ وَ أَبْنَاءِ الْأَنْبِيَاءِ أَيْنَ الطَّالِبُ [الْمُطَالِبُ‏] بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاءَ…» 

قرار بود آغاز اخذ رأی ساعت ۸ صبح باشد، به ساعتم نگاه کردم، هنوز نیم ساعت فرصت بود اما در برابر جایگاهی که برای اخذ رأی درنظر گرفته شده بود، صف بلندی شکل گرفته بود.

ایستاده در صف
عده‌ای در حالی‌که کتابچه دعای‌شان را در دست داشتند، در صف ایستاده بودند و فرازهای این دعا را زمزمه می‌کردند؛ دعا که تمام شد دقیقاً رأی‌گیری آغاز شد. 
ناگاه کسی در میانه صف آقایان بلند گفت: برای سلامتی رهبر انقلاب، سرافرازی نظام و انتخاب اصلح صلوات…

یک صلوات
این‌بار صدای یک صلوات دسته جمعی بود که در گلزار شهدای کرمان طنین‌انداز شد.
البته در این میان حضور مسئولان کرمان هم به چشم می‌خورد، از حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان گرفته تا سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان و حتی محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در صف ایستاده بودند و به گفته خودشان آمده‌اند تا در اول وقت این کار نیک را انجام دهند و دلیل حضورشان در این مکان هم تجدید بیعت با شهدا و خصوصاً سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است. 


از اول رأی داده‌ام
گفتگو با مسئولان که تمام شد به سراغ مردم رفتم، به سوی صفی رفتم که خانم‌ها ایستاده بودند، پیرزنی که فهمید خبرنگار هستم، صدایم کرد، برگشتم به او نگاه کردم، دست دخترکی را در دست داشت.
به من گفت: از من بپرس، جوابت را می‌دهم؛ گفتم: برای چه آمده‌ای رأی دهی؟ گفت: از اول رأی داده‌ام از همان ابتدا در این انقلاب شرکت داشتم، من خودم و همه فرزندانم آمده‌ایم برای این‌که رأی دهیم.

وی ادامه داد: این نوه من است، دستش را گرفته‌ام و به این‌جا آورده‌ام ،درست است که نمی‌تواند رأی دهد اما آمده تا یاد بگیرد که باید پای این انقلاب بایستد.

در رابطه با وظیفه‌مان سئوال نپرس
گرم گفتگو بودم که زنی آن‌طرف‌تر گفت: این وظیفه است از ما در رابطه با وظیفه‌مان سئوال نپرس، ما گوش به فرمان رهبرمان هستیم.

بعد از این به سمت صفی رفتم که آقایان در آن ایستاده بودند، پسر جوانی بود که سوژه قبول کرد تا با من گفتگو کند.

رودی در جریان
وی گفت: راستش دقت که بکنی متوجه می‌شوی که این تاج و افتخار بر سر ما است که می‌توانیم خودمان رئیس جمهورمان را انتخاب کنیم، چیز کمی نیست و من آمده‌ام از همین رأی و حقم دفاع کنم.

بعد از صحبت با این پسر جوان، به صف نگاهی انداختم، مثل یک رود بود که از مدام در جریان است و کم نمی‌شود، این یک روایت کوچکی از حضور پرشکوه مردم کرمان بود.

انتهای خبر/ پسند

 


روایت حضور کرمانی‌ها در روز انتخاب

منبع:آرمـان
? روایت حضور کرمانی‌ها در روز انتخاب