روایتی از شور و حال مردم کرمان برای انتخاب چهاردهمین رئیس جمهور

کرمان- گلزار شهدای کرمان بار دیگر شاهد صحنه ای بی بدیل از حضور همشهریان مومن و متدین است، حماسه ای که جهت عمل به وظیفه انقلابی یعنی شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رقم می خورد. نذیر کرمان، گروه استان‌ها: بعد از شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در اردیبهشت ماه سال جاری، […]



کرمان- گلزار شهدای کرمان بار دیگر شاهد صحنه ای بی بدیل از حضور همشهریان مومن و متدین است، حماسه ای که جهت عمل به وظیفه انقلابی یعنی شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رقم می خورد.

نذیر کرمان، گروه استان‌ها: بعد از شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در اردیبهشت ماه سال جاری، خیل عظیمی از مردم ولایت مدار ایران اسلامی در شهرهای مختلف برای بدرقه باشکوه ایشان گردهم آمده و نشان دادند همواره قدرشناس و در صحنه هستند.

امروز هشتم تیرماه، با گذشت کمتر از دو ماه از شهادت سید شهیدان خدمت، بار دیگر مردم ایران اسلامی حضوری باشکوه را رقم زده اند تا پرچم نهضت خدمت رسانی سید محرومان را به دست نیروی تازه نفس و مردم داری دیگر بسپارند.

در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مردم زیادی اعم از زن و مرد و پیر و جوان صف کشیده اند تا طبق گفته سرباز اسلام، شهید سلیمانی، با رأی خود از حرم جمهوری اسلامی ایران حفاظت کنند.

برخی همشهریان کرمانی از صبح خیلی زود در گلزار شهدای کرمان حضور یافته و بعد از قرائت دعای پرفیض ندبه، فوراً خود را به محل صندوق اخذ رأی رسانده اند تا در ثبت این رویداد مهم ملی، جز اولین‌ها باشند.

به خاطر دختر کاپشن صورتی رأی می‌دهم

محمدرضا که خود را رأی اولی معرفی می‌کند در گفتگو با نذیر کرمان بیان کرد: من به خاطر شهدای حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان، بخاطر حاج قاسم و دختر کاپشن صورتی اینجا حضور پیدا کرده ام.

وی افزود: دیماه سال گذشته افراد زیادی از جمله کودکان و نوجوانانی که به عشق حاج قاسم در مراسم سالگرد ایشان شرکت کرده بودند ترور شده و به شهادت رسیدند و امروز وظیفه ما است که به جای آنها حضوری پرشکوه را رقم بزنیم و ادامه دهنده راهشان باشیم.

چند قدم آن طرف تر، نازنین با در دست داشتن شناسنامه اش منتظر است تا رأی خود را به صندوق بیاندازد، او برای دومین بار است که در انتخابات شرکت می‌کند، قبل تر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمان حضور داشته است.

نیتم این است همیشه در سرنوشت کشورم دخیل باشم

این دختر جوان کرمانی به نذیر کرمان گفت: از وقتی که به سن تکلیف رسیده ام اراده کرده ام خداوند به من قدرتی عطا کند تا بتوانم هرساله تمام روزه‌هایم را بگیرم و خوشبختانه تاکنون موفق بوده ام، در مورد انتخابات هم همین نیت را دارم.

وی افزود: از زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی که واجد شرایط رأی دهی شده ام، نیت کردم در همه انتخابات سرزمینم شرکت کرده و در سرنوشت و پیشرفت میهنم دخیل باشم.

در کنار این دختر جوان مادربزرگ ۷۳ ساله اش حضور دارد، مریم خانم فرهنگی بازنشسته و روی صندلی نشسته است تا نوبتش شود.

این مادربزرگ کرمانی نیز بیان کرد: گلزار شهدای کرمان مامن و خلوتگاه من و خانواده ام است، هر زمان که ما دلگیر شویم، عزاداری و یا مراسم جشنی باشد فوراً خودمان را به اینجا می‌رسانیم، چراکه در کنار شهدا قلبمان آرام است.

هدفمان از حضور در انتخابات تجدید پیمان با شهدا است

وی افزود: امروز به همراه نوه‌ها، فرزندان و عروس و دامادهایم پای صندوق‌های رأی حاضر شده ایم تا به نوبه خود با مادران شهدای دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی و به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی تجدید پیمان کنیم.

عده‌ای دیگر رأی خود را به صندوق انداخته و بر مزار شهدا مشغول قرائت فاتحه هستند، مادران و پدرانی که کودکان خردسال خود را نیز به همراه آورده اند تا هم منش شهدا و هم شیوه ولایت مداری را به آنها بیاموزند.

گرانی و تورم بهانه‌ای برای عدم حضور نیست

ابراهیم ۶۶ ساله خود را از دوستداران شهدای کرمان معرفی و اظهار کرد: هرچند که مردم ایران درگیر مسائل اقتصادی و گرانی و تورم هستند اما این بهانه‌ای برای عدم حضور نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اتفاقاً باید در انتخابات شرکت و فردی را انتخاب کنیم تا بتواند گره‌ی از مشکلات مردم باز کند، وگرنه با شرکت نکردن در انتخابات سهمی در تغییر وضع موجود نخواهیم داشت.

یکی دیگر از شهروندان کرمانی که در حال بازگشت از گلزار شهدای کرمان و مسجد صاحب الزمان (عج) است، از هم استانی‌ها تقاضا دارد برای آبادانی ایران در صحنه انتخابات حاضر شوند.

این خانم ۴۲ ساله گفت: من در سال‌های گذشته ساکن شهر بم بوده ام و به دلیل شغل همسرم چند سالی را در کرمان ساکن شده ام و طبق روال گذشته هیچ مراسم ملی را نه در بم و نه در کرمان از دست نداده ام.

وی تاکید کرد: قطعاً سلیقه من با برخی اعضای خانواده و یا همسایه و دوستانم متفاوت است اما به سهم خودم در این دوره از انتخابات نیز شرکت کرده ام تا به عنوان یک ایرانی مسئولیت پذیر، وظیفه ام را انجام دهم.

رئیس جمهور جدید خواسته‌های مردم را فراموش نکند

این مادر جوان گفت: امیدوارم کسی که امروز انتخاب شده و بزودی بر سکوی ریاست دولت می‌نشیند یادش باشد که مردم نیز از او انتظاراتی دارند و اولین خواسته آنها حل مشکلات اقتصادی است.

شور و شعف کرمانی‌ها در گلزار شهدای کرمان همچنان گرم و خودجوش ادامه دارد و این حضور در حال تکرار است، همشهریانی که دلیرمردان شهید خود را فراموش نکرده و ضمن استشمام بوی کندر و عطر گلاب در این محیط معنوی، در حال ورق زدن برگ زرین دیگری در تاریخ پر حماسه ایران اسلامی هستند.

کد خبر ۶۱۵۰۴۷۳


روایتی از شور و حال مردم کرمان برای انتخاب چهاردهمین رئیس جمهور

منبع: مــهر
? روایتی از شور و حال مردم کرمان برای انتخاب چهاردهمین رئیس جمهور