رفع مشکلات کشاورزی جنوب کرمان نیازمند اعتبارات خاص است

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که جنوب کرمان قلب تولید کشور است و در تولیدات خارج فصل به داد کشور رسیده است،گفت:«شرایط سختی پیش رو داریم و در جنوب کرمان دغدغه‌های جدی از جمله آب داریم و برای برون‌رفت از این مشکلات باید اعتبارات خاصی تزریق کنیم و باید […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که جنوب کرمان قلب تولید کشور است و در تولیدات خارج فصل به داد کشور رسیده است،گفت:«شرایط سختی پیش رو داریم و در جنوب کرمان دغدغه‌های جدی از جمله آب داریم و برای برون‌رفت از این مشکلات باید اعتبارات خاصی تزریق کنیم و باید برنامۀ علمی و پیوسته داشته باشیم».

محمدمهدی برومندی با بیان این‌که کشاورزی قراردادی از محورهای اصلی برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی است،افزود:«با سابقۀ قانونگذاری که دارم معتقدم کشاورزی قراردادی باید اجرا شود و یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات کشاورزی محسوب می‌شود».

وی تولید تجاری را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد:«تولید مازاد بر مصرف و تولید تجاری را باید داشته باشیم و تجاری‌سازی تولید در دستور کار است».

به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا کرمان،وی دوم تیرماه در آیین معارفهۀ رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان،با اشاره به مشغله‌های کاری دولت اظهار کرد:«وزارت جهادکشاورزی مسئول امنیت غذایی است و بر اساس قوانینی که ابلاغ شده از مزرعه تا سفرۀ مردم را باید مدیریت کنیم که این مهم توسط قانونگذار تکلیف شده است».

برومندی با اشاره به جنگ اقتصادی افزود:«باید در مقطعی تولید کنید که در جنگ اقتصادی هستیم و هدفگذاری دشمن سفره‌های مردم است. بخش کشاورزی مفتخر است که در تامین نیازهای کشور موثر بوده و در جنگ اقتصادی شاهد تحولاتی هستیم».

وی به تبعات جنگ اوکراین و روسیه اشاره کرد و گفت:«امروز کمبود غذا و تهدید به آینده به یک مشکل جدی تبدیل شده که دولت در حال رصد تولیدات است و متناسب با شرایط موجود برنامه‌ریزی می‌کند».

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تشکیل قرارگاه امنیت غذایی خبرداد و بیان کرد:«وزارت جهاد کشاورزی قرارگاه امنیت غذایی را تشکیل داده و یک برنامۀ مفصل به مجلس ارائه شده است».

وی ادامه داد:«کشاورزی قراردادی از محورهای اصلی وزیر است و با سابقۀ قانونگذاری که دارم معتقدم کشاورزی قراردادی باید اجرا شود و یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات کشاورزی محسوب می‌شود».

برومندی با اشاره به چراهای پیش روی بخش کشاورزی گفت:«یک نکتۀ‌ مهم وجود دارد که برنامۀ الگوی کشت را داریم و برای اینکه تولید لطمه نخورد و چراهای زیادی که به وجود می‌آید،باید پاسخ بدهیم لذا می‌طلبد همۀ بخش‌های دولت کمک کنند».

برومندی با تشریح بیمه محصولات کشاورزی گفت:این بیمه با سایر بیمه ها متفاوت است زیرا در بخش کشاورزی یک توده هوای سرد ۱۰ استان را تحت تاثیر قرار می دهد و از سوی دیگر توسعه یافته ترین کشورهای دنیا  فقط موفق به جبران ۲۵ درصد در آمد محصولات کشاورزی شده اند.

معاون‌وزیر جهاد کشاورزی گفت:«قرارگاه دیپلماسی غذایی تشکیل شده و میز صادرات فعال است و رصد و پایش محصولات برای تجاری‌سازی در حال انجام و مجوز صادرات مرکبات به چین صادر شده است».

برومندی اظهار کرد:«جنوب کرمان قلب تولید کشور است و در تولیدات خارج فصل به داد کشور رسیده اما با وجود  ۳۰ هزار هکتار مرکبات هنوز نهال گواهی شده ارائه نداده‌ایم». /پ




رفع مشکلات کشاورزی جنوب کرمان نیازمند اعتبارات خاص است

منبع:خبر کرمان
?

رفع مشکلات کشاورزی جنوب کرمان نیازمند اعتبارات خاص است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی