رفع بخشی از مشکل اشتغال در گرو اصلاح فرهنگ کار

فرماندار کرمان گفت: جهت رفع مشکل اشتغال و رونق تولید باید فرهنگ کار موجود اصلاح شود. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان؛ علی بابایی فرماندار کرمان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با دستور کار هفته ازدواج تشکیل شد ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت شهادت آیت‌الله […]



فرماندار کرمان گفت: جهت رفع مشکل اشتغال و رونق تولید باید فرهنگ کار موجود اصلاح شود.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان؛ علی بابایی فرماندار کرمان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با دستور کار هفته ازدواج تشکیل شد ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان گفت: خدمت به مردم این شهدا را نزد خداوند و در قلوب مردم محبوب کرد و حقیقتاً جلب رضایت پروردگار در گرو خدمت به مردم است.

وی افزود: مشکلات سر راه جوانان و تشکیل خانواده به دو بخش زیرساختی و فرهنگی تقسیم می‌شود. مشکلات زیرساختی از قبیل مسکن، اشتغال و …در دستور کار دولت سیزدهم بوده و با اقدامات مثبتی که در بخش جهش ملی مسکن صورت گرفته، امکان خانه‌دار شدن بخش زیادی از مردم را فراهم می‌نماید.

فرماندار کرمان با اشاره به تأمین زمین در شهرستان کرمان افزود: افرادی که فرم جیم آن‌ها سبز بوده و شرایط لازم را دارا باشند می‌توانند از تسهیلات طرح جهش ملی مسکن بهره‌مند شوند.

بابایی مشکل اشتغال را نیز حل شدنی دانست و ابراز کرد: هم اکنون ۵ هزار فرصت شغلی در شهرستان ایجاد شده که تاکنون ۲ هزار و  ۷۰۰نفر از این فرصت استفاده کرده‌اند.

وی فرهنگ کار حاکم بر جامعه را نیز نامطلوب خواند عنوان کرد: هنوز خرده فرهنگ مربوط به پشت میز نشینی بر این بخش مسلط است که جهت رفع مشکل اشتغال و رونق تولید باید فرهنگ کار موجود اصلاح شود.

فرماندار کرمان از هم‌افزایی و همدلی بخش دولتی، سمن‌ها و خیرین در امر ساماندهی امور جوانان در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: وجود فرهنگ همیاری و مشارکت بخش مهمی از سرمایه فرهنگی ما است.

وی وجود ۴۰۰ گروه جهادی در شهرستان کرمان را موید این مطلب دانست و اظهار کرد: بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری قابل توجهی داشته است.

بابایی همراهی اصناف مختلف از قبیل گل‌فروشان، آرایشگران، تالارداران، میوه‌فروشان و … را در زمینه تسهیل امر ازدواج امری ستودنی دانست.

وی ادامه داد: بخش دولتی و دستگاه‌هایی از قبیل بهزیستی، کمیته امداد، ورزش و جوانان، بسیج و …نیز توانسته‌اند در حطیه مشاوره رایگان قبل از ازدواج، تأمین جهیزیه، شغل و مسکن جوانان قدم‌های خوبی بردارند.

فرماندار کرمان تاکید کرد: در صورت هماهنگی بیشتر بین سمن‌ها و خیریه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، از موازی‌کاری پیشگیری شده و افراد بیشتری از خدمات مذکور بهره مند می‌شوند.

انتهای خبر/م


رفع بخشی از مشکل اشتغال در گرو اصلاح فرهنگ کار

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? رفع بخشی از مشکل اشتغال در گرو اصلاح فرهنگ کار