رفسنجان در فصل برداشت پسته روزانه به ۲۰ هزار کارگر نیاز دارد

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: با توجه به پیش‌بینی برداشت ۶۵ هزار تن پسته از باغ‌های رفسنجان در سال‌جاری،روزانه ۲۰ هزار کارگر در این شهرستان به‌کارگیری می‌شود. فرماندار رفسنجان با اعلام این خبر،بر شناسایی و رصد کارگران فصلی تاکید کرد و گفت که نیروی انتظامی مشخصات این کارگران را دریافت می‌کند و ساماندهی می‌شوند. به گفتۀ […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: با توجه به پیش‌بینی برداشت ۶۵ هزار تن پسته از باغ‌های رفسنجان در سال‌جاری،روزانه ۲۰ هزار کارگر در این شهرستان به‌کارگیری می‌شود.

فرماندار رفسنجان با اعلام این خبر،بر شناسایی و رصد کارگران فصلی تاکید کرد و گفت که نیروی انتظامی مشخصات این کارگران را دریافت می‌کند و ساماندهی می‌شوند.

به گفتۀ حسین رضایی،در شهر رفسنجان توسط شهرداری،مکانی برای اسکان این کارگران تهیه می‌شود و در بخش‌های نوق،کشکوئیه و … نیز این مکان تهیه خواهد شد.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان،وی ۱۷ خردادماه در جلسۀ شورای مشوررتی جهاد کشاورزی رفسنجان،اظهار کرد:«سال گذشته با وجود محصول کم،یعنی ۴۰۰۰ تن پسته،به مدت یک هفته کار برداشت انجام شد اما امسال با وجود بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تن محصول بیش از ۵۰ روز برداشت محصول طول می‌کشد».

فرماندار رفسنجان افزود:«برداشت پسته امسال در رفسنجان از شهریور آغاز خواهد شد که روزانه ۲۰ هزار کارگر یعنی بیش از یک‌میلیون نفر روز کارگر طی ۵۰ روز برداشت محصول نیاز است».

وی با بیان این‌که کارگران فصلی نیازهای اسکان،بهداشتی،نان،خوراک،امنیت و … دارند،ادامه داد:«کارگرانی از شهرستان‌های دیگر برای جمع‌آوری محصول به کمک کشاورزان رفسنجان می‌آیند که یکی از نیازهای آن‌ها تأمین نان است لذا با استانداری کرمان رایزنی خواهیم کرد تا سهمیۀ آرد و نان برای مدت برداشت محصول پسته رفسنجان به این شهرستان اختصاص دهند».

وی بیان کرد:«کارگران فصلی که به رفسنجان می‌آیند باید شناسایی شوند تا در مدتی که در شهرستان هستند قابل رصد باشند لذا نیروی انتظامی مشخصات آن‌ها را دریافت خواهد کرد و ساماندهی می‌شوند».

رضایی گفت:«در شهر رفسنجان توسط شهرداری،مکانی برای اسکان این کارگران تهیه می‌شود و در بخش‌ها ازجمله نوق،کشکوئیه و … نیز این مکان تهیه خواهد شد».

وی ادامه داد:«برخی ترمینال‌های فرآوری پسته در نزدیکی چاه‌موتورهای کشاورزی قرار دارند و فاقد گازرسانی هستند لذا باید سهمیه‌ای از سوخت گازوئیل جهت فرآوری محصول از استان جذب و در اختیار کشاورزان قرار داد».

رضایی به موضوع امنیت فصل برداشت محصول نیز اشاره و خاطرنشان کرد:«در طول فصل برداشت،عوامل نیروی انتظامی و بسیج در راه‌های ارتباطی شهرستان به‌طور چشمگیر حضور خواهند شد تا تردد وسایل حامل محصول پسته با امنیت انجام شود». /پ




رفسنجان در فصل برداشت پسته روزانه به ۲۰ هزار کارگر نیاز دارد

منبع:خبر کرمان
?

رفسنجان در فصل برداشت پسته روزانه به ۲۰ هزار کارگر نیاز دارد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی