رشد ۲۰ درصد پرداخت زکات در ۹ ماهه امسال در استان/ حمایت بیش از ۵ هزار دانشجو کرمانی توسط کمیته امداد

یحیی صادقیبا بیان اینکه ۳۰ هزار دانش آموز از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند، گفت: پنج هزار دانشجو و ۴۰۰ نفر نخبه داریم که توسط کمیته امداد حمایت می شوند. به گزارش فت فتو؛ یحیی صادقی ظهر امروز در سخنرانی های پیش از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه چهارده اسفند ماه […]

یحیی صادقیبا بیان اینکه ۳۰ هزار دانش آموز از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند، گفت: پنج هزار دانشجو و ۴۰۰ نفر نخبه داریم که توسط کمیته امداد حمایت می شوند.

به گزارش فت فتو؛ یحیی صادقی ظهر امروز در سخنرانی های پیش از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه چهارده اسفند ماه روز کمیته امداد بود، گفت: سال های گذشته  ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب، دستور شکل گیری کمیته امداد توسط امام راحل صادر شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با اشاره به اینکه رهبر انقلاب رسالت سنگینی را بر عهده کمیته امداد قرار دادند، عنوان کرد: در اوایل انقلاب فقر در روستاها بسیار زیاد بود؛  اما در این مسیر کمیته امداد فراز و نشیب هایی را تجربه کرده است؛ تحریم های مختلف از ابتدای انقلاب بوده و تاکنون ادامه دارد و همین امر وظیقه ما را سخت تر کرده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد مددجویان را بعد از یک دوره کوتاه مدت حمایت می کند و مولفه های فقر هم با توجه به اینکه متفاوت است مرتب آمار تغییر می کنند و مرتب جایگزینی صورت می گیرد؛ به طور مثال فردی که مطلقه و یا بیمار می شود؛ هیچ نهادی این افراد را پشتیبانی نمی کند؛ لذا کمیته امداد آن فرد را در عرصه ارتزاق حمایت می کند تا خودش مستقل شود و نیازی به حمایت مستمر ما نداشته باشد.

این مقام مسول با تأکید بر اینکه کمیته امداد بیشترین سهم را در ایجاد اشتغال دارد، ابراز کرد:  اگر ۳۵ هزار شغل اجرا شده باشد، بیش از ۱۳ هزار شغل متعلق به کمیته امداد است؛ شغلی که کمیته اجرا می کند،  با درآمد کم شکل می گیرد که مشاغل ایجاد شده، پایدار هستند و تغییرات ارزی بر آن ها تاثیر گذار نیست.

صادقی بیان کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ نقش مددجویان به این گونه بود که با شغل های خرد در عرصه دام سبک  هزار و ۶۸۰ تن  گوشت تولید شده است و بالاترین حقوق یک خانواده تحت پوشش کمیته امداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان اظهار کرد: کمیته امداد یک سامانه دارد که افراد می تواند وارد سامانه سها شود و شرایط خود را در این سامانه درج کند بعد از بازرسی کميته امداد اگر تایید شد مورد حمایت قرار می گیرد.

وی گفت: چهار هزار و ۴۰۰ تخته فرش توسط مددجویان بافته شده و نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان به فروش رسیده است که وارد سفره مردم شده است و نگاه ما توجه ویژه به فرزندان خانواده های نیازمند است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۳۰ هزار دانش آموز از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند، اظهار کرد: پنج هزار دانشجو و ۴۰۰ نفر نخبه داریم که توسط کمیته امداد حمایت می شوند.

صادقی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانواده هستند، تصریح کرد: بیمه های اجتماعی را در کمیته امداد داریم که ۶ هزار خانواده و بالغ به ۵۰۰ نفر بازنشسته شده اند از همین تعداد بالغ بر ۱۰ هزار کودک زیر ۶ سال که تحت پوشش هم هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با بیان اینکه نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان وام در حوزه استغال داده شده و ۹۵ میلیارد تومان نیز برای جهیزیه و کرایه منزل و غیره داده شده است.

وی با بیان اینکه فرزندان کمیته امداد به علت مقاومت کمتر دچار طلاق می شوند، ابراز کرد: نزدیک به سی هزار فرزند بی سرپرست داریم که از طریق طرح اکرام محسنین به حساب آنها پول واریز می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: زکات فطره و مال در نه ماهه امسال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: کمک های مردمی در سال ۱۴۰۰ تا کنون ۵۰۳ میلیارد تومان به کمیته امداد بوده است.

انتهای پیام/
 




رشد ۲۰ درصد پرداخت زکات در ۹ ماهه امسال در استان/ حمایت بیش از ۵ هزار دانشجو کرمانی توسط کمیته امداد

منبع:آرمـان
? رشد ۲۰ درصد پرداخت زکات در ۹ ماهه امسال در استان/ حمایت بیش از ۵ هزار دانشجو کرمانی توسط کمیته امداد