رشد ۵۷ درصدی بهره‌مندی از گاز طبیعی در کرمان

استان کرمان در طی سه سال خدمت دولت سیزدهم در عرصه گاز توانسته است از کل عملکرد ۳۰ ساله این شرکت نیز جلو بزند. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» استان کرمان به واسطه وسعتی که دارد در اجرای پروژه‌های زیرساختی همیشه زمان‌ زیادی را از دست می‌دهد اما درطی سه سال […]



استان کرمان در طی سه سال خدمت دولت سیزدهم در عرصه گاز توانسته است از کل عملکرد ۳۰ ساله این شرکت نیز جلو بزند.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» استان کرمان به واسطه وسعتی که دارد در اجرای پروژه‌های زیرساختی همیشه زمان‌ زیادی را از دست می‌دهد اما درطی سه سال خدمت جهادی شهید جمهور در امر گازرسانی و اجرای پروژه‌های تأمین گاز کرمان رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

بهره‌مندی ۱۴ شهر از ۸۱ شهر گازدار استان و ۸۸۵ روستا از ۲ هزار و ۲۰۳ روستای گازدار در دولت سیزدهم ماحصل تلاش مدیران این شرکت در سایه دولت سیزدهم است.

استان کرمان توانسته است، بیش‌از ۲ هزار و ۵۳۴ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ و ۳ هزار و ۳۸ در سال ۱۴۰۲ رکورد لوله‌گذاری سالیانه را در ایران جابه‌جا کرد.

این شرکت حتی توانسته ‌است رتبه اول کشوری را با اجرای  ۲ هزار و ۳۳۶ پروژه بهینه‌سازی موتورخانه در سطح کل استان کرمان کسب کند و برای ۷۳۰ صنعت در استان کرمان موقعیت استفاده از گاز را فراهم کرده است که شاهد رشد ۴۱ درصدی در این عرصه هستیم.

شرکت گاز استان کرمان با جذب ۱۰۷ هزار مشترک جدید هم طی سه سال خدمت دولت آیت‌الله رئیسی رشد ۱۳ درصدی را رقم زده است.

استان کرمان در راستای رشد و توسعه تولید سه پروژه بزرگ اقتصادی را به‌ بهره‌برداری رسانده است که نیروگاه فولاد بوتیا کرمان، نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان، افتتاح بزرگ‌ترین پروژه گازرسانی بخش ساردوئیه جیرفت و بهره‌برداری از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان زرند از جمله آن‌ها است.

شایان ذکر است با اجرای طرح گازرسانی در بخش ساردوئیه جیرفت بیش از ۶۵ هزار خانوار در این بخش را تحت پوشش قرار داد و با مصرف گاز در استان کرمان تا به امروز ۱۲۹ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه‌جویی شده است که  ۱۴ میلیون لیتر آن در حوزه صنایع بوده است.

انتهای خبر/ طهماسبی


رشد ۵۷ درصدی بهره‌مندی از گاز طبیعی در کرمان

منبع:آرمـان
? رشد ۵۷ درصدی بهره‌مندی از گاز طبیعی در کرمان