رشد اقتصاد پایدار در گرو توسعه فرهنگ مهارت آموزی/سرمایه‌گذاری در ICT کرمان پایین است

فت فتو/کرمان مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان کرمان، رشد اقتصاد پایدار در کشور و در استان کرمان را در گرو توسعه فرهنگ مهارت آموزی دانست و گفت: صنایع و اصناف مختلف درخواست نیرو مهارتی از این سازمان می کنند اما ما نمی توانیم پاسخگوی آنها باشیم و استان نیاز مبرم به این نوع […]

فت فتو/کرمان مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان کرمان، رشد اقتصاد پایدار در کشور و در استان کرمان را در گرو توسعه فرهنگ مهارت آموزی دانست و گفت: صنایع و اصناف مختلف درخواست نیرو مهارتی از این سازمان می کنند اما ما نمی توانیم پاسخگوی آنها باشیم و استان نیاز مبرم به این نوع نیروها دارد.

محمدرضا جهانگیری امروز ۲۲ شهریورماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان با مقایسه روند ثبت نام جوانان در کنکور در رشته های مختلف گفت: در کنکور امسال حدود ۶۷۰ هزار نفر در گروه علوم تجربی و حدود ۱۵۰ هزار نفر در رشته علوم ریاضی و ۱۸۰ هزار نفر در گروه فرهنگ و اقتصاد ثبت نام کردند.

او ادامه می دهد: امسال ۶۷۰ هزار نفر در گروه علوم تجربی برای ۱۵ تا ۲۰ هزار صندلی با یکدیگر رقابت کردند که در واقع این مهمترین چالش بحث امروز جوانان است.

به گفته او، کارگاه های مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان به سختی ۱۵ داوطلب جذب می کنند و این نشان دهنده پایین بودن فرهنگ مهارتی در استان است.

جهانگیری با تاکید برآنکه مسابقه ملی مهارت برای الگوسازی نسل جوان برگزار می شود، تصریح کرد: ۲۳ مهر مسابقات جهانی مهارت برگزار می شود و نمایندگانی از کرمان نیز در این مسابقات شرکت می کنند و مدال آوران مسابقات جهانی مهارت می توانند الگوی برتری برای جوانان باشند.

او با انتقاد از موازی کاری دستگاه های مختلف در زمینه حرفه آموزی عنوان کرد: از درخواست برگزاری دوره های مهارت آموزی توسط دستگاه های اجرایی استقبال می کنیم.

به اعتقاد مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان کرمان، با توجه به بازار کار خوب ICT اما سرمایه گذاری در رشته های ICT در استان کرمان بسیار پایین است و رشته های جدید در این شاخه ارائه داده اند.

انتهای پیام




رشد اقتصاد پایدار در گرو توسعه فرهنگ مهارت آموزی/سرمایه‌گذاری در ICT کرمان پایین است

منبع: ایـسنا
? رشد اقتصاد پایدار در گرو توسعه فرهنگ مهارت آموزی/سرمایه‌گذاری در ICT کرمان پایین است